Potrivit comisarului șef de poliție Christian Ciocan, în localități ar trebui să se circule cu maximum 30 Km/h pentru a se reduce poluarea.

„Viteza trebuie să fie adaptată condițiilor de drum. Nu putem limita viteza a priori doar de dragul de a o limita sau invocând tot felul de motive. Nu am auzit până acum de acest fapt: dacă reduci viteza… nu poluezi. Mașinile sunt prevăzute cu sisteme moderne, euro 6 etc., care nu poluează. Mai mult decât atât, din experiența țărilor europene și a SUA,  există locuri unde viteza minimă este prevăzută de lege. De exemplu, în Dallas există porțiuni de drum, unde nu ai voie să te deplasezi cu mașina mai jos de 45 de mile pe oră. În codul rutier din România este prevăzut faptul că nu poți reduce viteza într-un mod nejustificat. Ești chiar sancționat! Nu știu dacă o viteză mai mică poluează mai puțin. Din punctul meu de vedere, poluează și o mașină care staționează”, a spus Christian Ciocan.

De asemenea, el a mai spus că această măsură este benefică

„Poliția Rutieră este instituția specializată care poate pronunța despre viteza optimă de deplasare pe anumite porțiuni de drum. Ați văzut că în București se merge chiar și cu o viteză mai mare de 50 km/oră. Sunt indicatoare care îți permit să mărești viteza de deplasare. Până astăzi, eu am auzit de reducerea vitezei cu astfel de indicatoare, dar nu am auzit ca a priori, în general. S-a stabilit 50 km/oră, luându-se în calcul mai multe puncte de vedere printre care o mai bună gestionare a autovehiculului pe drumurile publice și reducerea semnificativă a riscurilor unui accident”, a afirmat comisarul-șef

„România și-a asumat în cadrul angajamentelor pe care le avem, ca stat membru UE, diminuarea până în anul 2020 cu 50% a accidentelor de circulație soldate cu victime omenești, cu răniți grav sau cu morți. Din păcate, nu  am îndeplinit acest obiectiv și într-o lună de zile este greu de crezut că mai putem face asta. Așadar, o lege se promovează și se adoptă doar dacă sunt îndeplinite mai multe condiții. Sigur că pot exista prin lege diminuări ale vitezei de deplasare, dar pe considerente obiective, sociale, care țin de implementarea actului juridic ca atare. Haideți să lăsăm specialiștii să se pronunțe”, a susținut Ciocan

„Eu sunt și ofițer de Poliție Rutieră. Am absolvit Academia de Poliție, Specialitatea poliție rutieră, dar, după cum vedeți, nici măcar eu nu îmi permit să emit în spațiul public o părere. Nu contest că oamenii care au declarat despre reducerea vitezei au la baza niște studii, dar acestea trebuie să treacă prin mai multe minți ale unor oameni pregătiți, specializați și abilitați prin lege. Nu știu dacă reducerea vitezei poluează mai puțin. Trebuie să ținem cont de toate condițiile întrunite. Unii oameni consideră că viteza de deplasare de 50 km/oră este prea mică pentru că astăzi există mașini care se conduc și singure. Dacă mașina alege să adopte o viteză de deplasare, care să te ducă la destinație cât mai repede cu putință, dar în condiții de siguranță, atenție! O lege nu poate fi restrictivă în detrimentul unor oameni doar de dragul unei legi!” a precizat Directorul de Comunicare și Purtătorul de Cuvânt al F.S.D.P.R, Comisar- șef de poliție Christian Ciocan, potrivit dcnews.ro