Berea, produsă de Romaqua-Borsec, se găseşte în magazine de luna trecută.
Românii băutori de bere au la dispoziţie un nou produs românesc: berea Albacher. Produsă de grupul Romaqua- Borsec, berea Albacher poate fi găsită în magazinele şi în supermarketurile din ţară la un preţ mediu de 5,5 lei un PET de 2,5 litri. Berea se mai găseşte şi la cutii, şi la PET-uri de 0,5 litri. Albacher este o bere blondă tip premium pils. Denumirea acesteia provine de la locul unde se produce, judeţul Alba.
Cu toate că primele cutii şi PET-uri au fost scoase pe piaţă luna trecută, fabrica a fost inaugurată oficial ieri.
Construcţia unităţii a început în luna iulie a anului trecut, iar investiţia a depăşit 40 de milioane de euro. Terenul cumpărat de companie în Sebeş, zona Lancrăm, localitatea natală a poetului Lucian Blaga, pe care a fost construită fabrica, are 25 de hectare. Tot acolo, cu 4 milioane de euro grupul îşi contruieşte două depozite din centrul logistic naţional unde vor ajunge apa, sucurile şi cafeaua înainte de a fi comercializate. Producţie de un milion de hectolitri pe an Fabrica de la Sebeş a fost proiectată de specialişti germani. În prezent, cei 230 de angajaţi ai unităţii supraveghează procesul de producţie a berii, care este complet automatizat.
Unitatea poate îmbutelia un volum de un milion de hectolitri de bere pe an. Dacă vânzările vor merge bine, cu circa 15 milioane de euro capacitatea de îmbuteliere poate fi extinsă la 2 milioane de hectolitri, a declarat Octavian Creţu, preşedintele grupului Romaqua- Borsec, ieri, după inaugurare. „Ne propunem să avem o cotă de 4-5% din piaţa berii în 2008. Nu luăm din cota nimănui. Vom creşte datorită creşterii naturale a pieţei“, a precizat el. Principalii competitori ai noii beri marca Romaqua-Borsec sunt Bergenbier, Golden Brau şi Timişoreana. După ce a pus pe picioare fabrica de bere de la Sebeş, următoarea investiţie a grupului Romaqua-Borsec va o unitate de îmbuteliere a apei minerale la Miercurea Ciuc. Potrivit lui Octavian Creţu, punerea în funcţiune a noii fabrici de apă va costa aproximativ 10 milioane de euro. Locul 5 la consumul de bere Românii se află printre cei mai însetaţi băutori de bere din Europa, fiind depăşiţi doar de cehi, nemţi, belgieni şi austrieci, potrivit datelor Asociaţiei Berarii României. Anul trecut, românii au consumat circa 18,7 hectolitri de bere.
Pe piaţa locală, patru mari companii internaţionale deţin mai multe mărci - Heineken, SABMiller, InBev, şi Carlsberg. Acestea totalizează 80% din vânzări. Cea mai consumată marcă de bere din segmentul mainstream, în care se înscrie şi Albacher, este Timişoreana, urmată de Bergenbier şi Goldenbrau.