Airbnb – cum va arăta turismul în 2021. Aceasta continuă să limiteze turismul de masă și să afecteze industria în general.

În acest an, călătoriile vor fi, în principal, pentru reîntâlnirea și reconectarea cu cei dragi, călătorii mai personale, mai atent organizate, pe termen mai scurt și în destinații unde se poate ajunge ușor, de preferat cu mașina.

Co-fondatorul și CEO-ul Airbnb, Brian Chesky, scrie în raport: „Odată ce oamenii se vor simți în siguranță pentru a călători, vor face acest lucru. Dar va arăta diferit decât înainte de pandemie. Călătoria va fi privită ca un antidot pentru izolare și deconectare. În general, oamenilor nu le lipsesc locurile aglomerate și holurile pline de turiști. Călătoria în masă este cu adevărat doar o altă formă de izolare – sunteți anonim, însoțiți de alți călători, fără a experimenta niciodată oamenii și cultura unei comunități. Ceea ce doresc oamenii de la călătorii acum este ceea ce le-a lipsit – petrecerea unui timp semnificativ cu familia și prietenii lor ”.

Printre principalele idei din raport regăsim:

Americanii se simt izolați și singuri 53% se simt mai puțin conectați la familia lor extinsă; 53% se simt mai puțin conectați cu prietenii lor; 56% se simt mai puțin conectați la comunitatea lor locală; și aproximativ trei din cinci se simt mai puțin conectați cu colegii lor americani (58%) și cu restul lumii (59%).

Un sfert dintre americani (24%) declară că simt fie singurătatea, fie vidul.

Le este dor de a călători

Dintre activitățile care au lipsit cel mai mult americanilor se disting – mersul la restaurante și baruri și participarea la evenimente sportive și la alte evenimente live.

Doar gândul la călătorii îi face pe oameni să se simtă mult mai fericiți (cu 18%) și mai plini de speranță (cu 9 %) decât o fac altfel într-o zi obișnuită.

Majoritatea celor intervievați este gata să călătorească din nou: 54% au rezervat deja, intenționează să călătorească în prezent sau se așteaptă să călătorească în 2021.

Aceasta include 57% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani și 60% între 30 și 49 de ani.

Călătoriile vor reveni pentru că oamenii vor să se conecteze

Tipul de călătorie pe care oamenii l-au resimțit ca o pierdere majoră este cea în care mergeau în vacanță cu familia și prietenii. Călătoria de afaceri este tipul de călătorie care le-a lipsit cel mai puțin.

Conectarea cu familia și prietenii este, de asemenea, tipul de călătorie care a crescut cel mai mult ca importanță, deoarece oamenii caută să călătorească după pandemie: 41% spun că astfel de călătorii au devenit „mult mai importante” pentru ei, aproape de două ori procentul care citează călătoriile pentru a realiza obiective personale (22%).

Cu procente cuprinse între 52% până la 21%, americanii ar prefera să-și lase telefoanele acasă decât să le ia cu ei în vacanță pentru a obține conținut social media.

Capacitatea de a se reconecta cu prietenii și familia (37%) și de a se simți în siguranță în timp ce călătoresc (32%) sunt motivațiile principale pentru a dori să se vaccineze.

Prima călătorie, următoarea călătorie

Un atribut specific primei călătorii post-pandemice este că oamenii caută un sentiment de calm și securitate. Sentimentele pe care vor să le simtă în timpul primei călătorii sunt „relaxare” (44%), „confort” (34%) și „siguranță” (33%).

Privind dincolo de prima călătorie, americanii încă acordă prioritate călătoriei pentru a fi aproape de familie (32%), dar prioritizează în mod egal o nouă experiență sau destinație (31%), de preferință în apropiere, urmată de o întoarcere la o destinație preferată (25%).

Americanii mai în vârstă (peste 50 de ani) sunt cei mai interesați de călătoriile viitoare pentru a fi aproape de familie (33%) și pentru a revizita un loc preferat (32%), urmat de o nouă experiență sau destinație (29%).

Americanii mai tineri rămân cei mai interesați de o a doua călătorie ca o nouă experiență sau destinație (35%), urmată de a fi aproape de familie (31%), de a fi aproape de natură (23%) și de a reveni într-un loc preferat (23%).

Călătoriile de afaceri așa cum le știam, nu se mai întorc

Este tipul de călătorie pe care oamenii îl doresc cel mai puțin: 6%, comparativ cu călătoriile pentru a petrece timp cu cei dragi – 48%. Mai mult de o treime din persoanele chestionate (36%) se așteaptă să călătorească mai puțin în scop profesional după pandemie.

Pandemia a instituționalizat munca la distanță pentru multe companii – doi din cinci americani (41%) sunt capabili să lucreze sau să studieze de acasă cel puțin o parte din timp. Într-un alt sondaj recent comandat de Airbnb, 35% dintre respondenți spun că va deveni mai frecvent post-pandemie ca oamenii să se mute în locuri noi, astfel încât să poată profita de capacitatea de a lucra de la distanță.

Pe măsură ce angajații se distribuie pe scară mai largă, o pondere mai mare din călătoriile de afaceri va consta probabil din angajații care călătoresc din aceste locații pentru a fi mai aproape de locurile lor de muncă.

Oamenii vor să călătorească în apropiere, cu mașina

56% dintre respondenți preferă o destinație locală sau locală față de doar 21% care doresc să viziteze un loc internațional și mai îndepărtat.

Unul din cinci își dorește ca destinația să se afle la distanță mai mare de casă. Călătoria cu mașina este singurul mijloc de călătorie care atrage majoritatea interesului, depășind călătoria cu avionul cu 17 puncte.

Sunt flexibili cu privire la momentul și locul unde călătoresc

Există o dorință puternică de a evita mulțimile din destinațiile foarte populare Unul din doi (51%) respondenți sunt mai interesați să fie izolați dincolo de marile zone turistice decât să fie „înconjurați de oameni și energii” (24%). Pe Airbnb, în a doua jumătate a lui 2019, cele mai multe nopți rezervate au fost în orașe mai mari, dar în 2020, destinațiile mai mici aflate la distanță de orașe mari au înregistrat o creștere majoră a cererii.

Înainte de izbucnirea pandemiei, primele 10 orașe de destinație pentru a doua jumătate a anului 2019, pe nopți de cazare, erau Barcelona, ​​Lisabona, Londra, Los Angeles, Madrid, New York, Paris, Roma, Seoul și Toronto. În 2020, destinațiile mai mici, retrase, au cunoscut o creștere majoră a cererii.

Munca și studiul la distanță oferă multor oameni mai multă libertate de a alege atunci când călătoresc

Un sfert dintre americani sunt deschiși să călătorească în perioadele de vârf ale anului și în zilele săptămânii. Un sfert se vede, de asemenea, efectuând mai multe sejururi pe termen lung, în timp ce aproape unul din cinci (19%) afirmă că au închiriat deja o casă de vacanță pentru o ședere mai mare de 28 de zile de la începerea pandemiei.

În septembrie 2020, Airbnb a înregistrat mai multe rezervări pentru sejururi de peste 28 de nopți decât în ​​septembrie 2019.

Oamenii doresc călătorii accesibile

Accesibilitatea este principala prioritate în general atunci când vine vorba de alegerea cazării nu doar pentru prima călătorie, ci și pentru călătorii viitoare pe termen nelimitat (54%), depășind protocoalele de sănătate și siguranță cu 10 puncte.

Aproape trei din cinci americani (58%) care câștigă mai puțin de 50.000 de dolari pe an spun că sunt rezervați, intenționează sau așteaptă să călătorească în 2021. Pe baza datelor în curs ale sondajului Airbnb pentru clienți, majoritatea oaspeților – inclusiv 53% din toți oaspeții din 2019 – spune că aleg Airbnb pentru a economisi bani în timp ce călătoresc.

Oamenii vor să rămână în siguranță

O treime (32%) dintre respondenții studiului doresc ca „marea majoritate a oamenilor” de la o destinație să fie vaccinată, pentru a lua în considerare călătoria acolo; 30% vor dori ca testarea să fie disponibilă acolo; iar 29% vor dori să aibă la dispoziție îngrijiri urgente.

Călătoriile responsabile din punct de vedere ecologic sunt, de asemenea, cele mai importante

56% dintre cei cu vârsta sub 50 de ani afirmă că ar fi „mult” sau „ceva mai probabil” să utilizeze o platformă online care oferă posibilitatea de a găsi spații de cazare ecologice, bazate pe energie alternativă. Doar 28% dintre cei cu vârsta peste 50 de ani spun același lucru.

Aici puteți regăsi studiul integral realizat de Airbnb