Vara oamenii se sufocă în autobuzele fără aer condiţionat ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), iar directorii câştigă lunar salarii de mii de euro. În subteran, la fel. Oamenii care aleg să folosească acest mijloc de transport în comun pentru a evita aglomeraţia de la suprafaţă sunt nevoiţi, de cele mai multe ori, să aştepte minute în şir ca metroul să ajungă în staţie. Cu toate acestea, nimic nu le poate împiedica pe cele două mari companii din Capitală, Metrorex şi RATB, să producă foarte mulţi bani de pe urma afişelor publicitare.


Numai în anul 2015, de pe urma închirierii spaţiilor publicitare pe stâlpi, tonete şi vehicule de linie, Regia de transport a obţinut 1.053.721,90 euro + TVA şi 100.000 euro + TVA din publicitatea pe autobuzele supraetajate ale liniei turistice „Bucharest City Tour”. Publicitatea pe RATB este cea mai recomandată formă de promovare, întrucât ruta mijloacelor de transport în comun coincide cu cele mai aglomerate zone ale oraşului. În plus, dimensiunea reclamei nu poate fi ignorată.


FOTO: Pereţii şi stâlpii din staţiile de metrou sunt pline de panouri cu reclame



Nici la Metrorex câştigurile nu sunt mici. În anul 2015, instituţia a încasat aproximativ 1.200.000 euro din activități de publicitate, dar primeşte doar 25% din banii încasaţi din închirierea spaţiilor comerciale, restul de 75% revenind sindicatului. Deşi am încercat să aflăm cât câştigă sindicatul de pe urma publicităţii, Ion Rădoi, liderul acestuia, cel care deţine monopolul pe spaţiile comerciale din staţiile de metrou, nu s-a sinchisit să răspundă solicitării noastre.

Te-ar putea interesa și: