Netflix a garantat mereu că nu va afișa reclame pe platformă. Aparent se ține de cuvânt. În realitate, lucrurile stau diferit. Într-o scrisoare către acționari, Netflix garantează că nu are niciun plan prin care să înceapă să vândă publicitate pe platformă. CEO-ul Reed Hastings menționează că o eventuală construire a unei afaceri de advertising ar implica provocarea giganților care fac bani grei din reclame online, precum Google, Facebook sau Amazon. Astfel, o asemenea realizare n-ar fi deloc ieftină. „Acestea integrează atât de multe date din atâtea surse. Pentru a ține pasul cu acești giganți, trebuie să cheltui foarte mult pentru asta, să urmărești locațiile și tot felul de alte lucruri pe care nu suntem interesați să le facem”, a declarat acesta.

Dar toptuși, reclamele vor apărea pe Netflix. Diferit. Exact cum apar și în prezemt tot așa vor continua. E vorba de parteneriate cu brandurile mari. De-a lungul timpului, Netflix a încheiat mai multe colaborări care implică plasare de produse, parteneriate cu branduri sau produse. Și va continua să facă acest lucru pentru a aduce bani în plus companiei. De exemplu, doar în sezonul trei din Stranger Things ar fi conținut plasare de produse în valoare de 15 milioane de dolari. Printre brandurtile promovate: se numără Coca-Cola și Burger King.

Pe de altă parte, Netflix a încheiat parteneriate cu Ben & Jerry’s sau Nike pentru a crea produse care să promoveze platforma. De asemenea, are o strategie de co-marketing cu alte companii precum Baskin-Robbins sau Burger King pentru a ajunge la publicul care nu este încă utilizator al platformei de streaming.