Plecarea de pe loc și virajele, capcanele șoferilor pe șoselele cu zăpadă. Cum trebuie procedat
- Andrei Arvinte
- 25 noiembrie 2024, 06:05
Șofatul pe drumurile acoperite cu zăpadă sau polei este foarte riscant. Indiferent de cât de bune sunt anvelopele și de cât de cine este echipat, în general, autovehiculul, o șosea alunecoasă are multe capcane pentru șoferi.
Evident, ca să circulăm iarna pe drumurile publice, mașina trebuie echipată cu anvelope de iarnă. Registrul Auto Român are o prevedere care explică, succint, ce e de făcut. Mașina trebuie pusă la punct înainte de a pleca la drum.
Cât de mult contează reflexele
Dar foarte mult contează reflexele șoferului și "știința" lui de a conduce în sezonul hibernal. Sunt câteva sfaturi foarte importante în acest sens.
În primul rând, distanța de siguranță. Șoferii trebuie să păstreze o distanță mult mai mare pe timp de iarna față de autovehiculul din față, pentru că suprafața de frânare se mărește foarte mult.
Contează și reacțiile șoferului pe un carosabil acoperit cu zăpadă. Nu sunt indicate accelerarea sau frânarea bruscă, pentru că există riscul de a pierde controlul autovehiculului. Aceste manevre trebuie făcute cu finețe. În cazul în care mașina începe să alunece, frâna trebuie ciupită în mod repetat, fără a fi ținută apăsată.
Atenție la plecarea de pe loc
Oricât de performantă ar fi mașina, virajele sunt foarte periculoasă pe o șosea alunecoasă și trebuie tratate ca atare. Șoferii sunt sfătuiți să refucă viteza în acest caz și să nu manevreze brusc volanul.
Foarte importantă este, de asemenea, plecarea de pe loc. Dacă drumul este acoperit cu zăpadă, mașina poate patina. Așa că cea mai bună opțiune ar fi ca pleacarea de pe loc să se facă în treapta a doua.
Iar dacă drumul alunecos este în pantă, e bine să se folosească o viteză inferioară, pentru a conferi vehiculului mai multă putere.
Înainte de a pleca la drum pe timp de iarnă trebuie verificat lichidul de frână, lichidul pentru parbriz (folosind soluție antifreeze) și antigelul din radiator.