McDonald's, schimbare surprinzătoare. Comenzile care au provocat haos

McDonald's, schimbare surprinzătoare. Comenzile care au provocat haos Sursa: Pixabay

McDonald's a anunțat că renunță sistemul conceput pentru a colecta comenzi și instalat în mii de restaurante drive-through. Din cauza acestui sistem, mulți clienți au primit comenzi greșite și au fost nemulțumiți.

McDonald's s-a confruntat cu multe probleme

Automated Order Taker, aşa cum se numeşte inteligența artificială McDonald's, este un experiment care a început în 2021, dar care nu a avut succes. Sarcina lui era să asculte comanda și să o comunice echipei. Se pare că sistemul a făcut multe greșeli și că nu a înțeles corect comanda clientului.

McDonald's

McDonald's .Sursa foto: Photo 92397404 © Allard1 | Dreamstime.com

Potrivit cifrelor furnizate de analistul Peter Saleh, acuratețea acestei inteligențe artificiale este de puțin peste 80%. Ceea ce înseamnă că o comandă din cinci era greșită.

Mulți clienți au primit comanda greșită

Preluarea automată a comenzilor a dus la multe probleme. Mulți clienți au primit: topping de bacon pe o înghețată, zeci de pahare de ceai cu gheață în loc de unul singur, livrări nesolicitate de sute de „nuggets”, chifteluţele de pui. Au fost și persoane care n-au putut comanda deloc.

Ne puteți urmări și pe Google News
robot

Robot. Sursă dreamstime

Mason Smoot, Chief Restaurant Officer al McDonald's SUA, a declarat că această tehnologie va fi dezactivată pentru că software-ul nu poate înțelege unele dialecte și accente: „După o analiză atentă, McDonald's a decis să pună capăt parteneriatului nostru actual cu IBM pentru AOT, tehnologia urmând a fi dezactivată până la data de 26 iulie 2024 în toate restaurantele”. Sistemul a fost dezvoltat în parteneriat cu IBM, una dintre principalele multinaționale IT. Procesul a început în 2021 și a implicat doar o mică parte din cele 13.000 de magazine McDonald's din State. Potrivit CNBC, la baza problemei de comunicare dintre clienți și software s-a aflat dificultatea acestuia din urmă de a înțelege dialectele și accentele.

Tehnologia este încă la început

Un alt lant de fast-food, Wendy's, folosește Google Cloud pentru comenzile la ghișeele drive-through, cu succes în 86% din cazuri. Sandvișurile Carl's Jr. și burrito-urile Taco John apelează la pe Presto, cu o rată de comandă de succes de până la 90%.

David Henkes, un expert în industrie, a spus că inteligența artificială va fi de folos restaurantelor, dar că mai trebuie făcute teste.

„Inteligenţa artificială va face în mod clar parte din automatizarea și eficiența restaurantelor, însă deocamdată tehnologia este încă la început. Experiența și angajamentul McDonald’s față de inteligența artificială arată beneficiile potențiale, dar și limitările tehnologiei de astăzi.”, a spus el, potrivit lastampa.