Prima capitală europeană care va interzice accesul mașinilor pe benzină și motorină
- Ramona Rotaru
- 10 octombrie 2023, 22:48
O capitală europeană ar putea fi prima care interzice accesul mașinilor pe benzină și motorină. Restricțiile vor fi aplicate inițial pentru o anumită zonă însă aceasta ar putea fi extinsă după intrarea în vigoare a legii.
Din 2025, accesul mașinilor pe benzină și motorină va fi interzis într-o altă capitală europeană. Autoritățile din Stockholm, capitala Suediei, au anunțat că restricțiile se vor aplica în anumite zone ale orașului, în încercarea de a reduce poluarea.
Interdicțiile se aplică pentru zona care se întinde între centrul financiar şi principala zonă comercială din Stockholm. Acolo vor avea acces doar automobilele electrice, anumite tipuri de camioane hibride și vehiculele pe vază de celulă de combustibil. Normele cu privire la aceste restricții urmează să fie prezentate în mod oficial miercuri, potrivit postul public de televiziune SVT.
Interdicția se va aplica începând cu 2025. Până la jumătatea acelui an, autoritățile ar putea extinde zona unde nu vor avea acces mașinile pe benzină și motorină.
Stockholm, primul oraș unde nu vor avea acces mașinile pe benzină și motorină
Capitala Suediei ar putea fi prima care introduce restricțiile atât pentru mașinile pe benzină cât și pentru cele pe motorină. Aleșii locali ar putea duce planurile mai departe decât omologii lor din Paris, Atena şi Madrid, care au interzis doar automobilele pe motorină. În alte orașe, printre care și Londra, există zone cu emisii poluante reduse. Persoanele cu mașini mai vechi, cu motoare pe combustie, trebuie să plătească o taxă pentru a intra în centrul orașelor.
„Vrem să creăm un mediu de viaţă mai bun pentru oamenii care trăiesc şi muncesc aici”, a spus pentru SVT consilierul local Lars Stromgren, responsabil pentru politicile din domeniul traficului rutier.
Autoritățile din Stockholm își doresc ca restricțiile mașinilor pe benzină sau motorină să crească interesul pentru cele electrice. În prezent, Suedia trece printr-o perioadă dificilă în ceea ce privește vânzarea autoturismelor electrice.
În paralel, Bruxelles-ul a interzis în luna decembrie traficul auto non-esenţial şi non-local pe 10 străzi importante din centrul oraşului. În luna august, Londra a stabilit una dintre cele mai ambiţioase politici privind emisiile autovehiculelor prin extinderea zonei cu emisii extrem de scăzute.
Norvegia, țara cu cel mai mare număr de vânzări a mașinilor electrice, ia în considerare introducerea în Oslo a unei zone de emisii zero. Prima fază a acestui proces ar urma să aibă loc în 2025 și se va referi doar la transportul de mare tonaj şi camioanele. Începând din 2027, autoritățile vor să extindă restricțiile și pentru autoturisme, potrivit Agerpres.