Lucrări de modernizare la linia ferată București-Giurgiu. Comana va avea o „eurogară”

Lucrări de modernizare la linia ferată București-Giurgiu. Comana va avea o „eurogară” Trenuri. Sursa: Arhiva EVZ

Lucrările la tronsonul de cale ferată București Giurgiu au intrat pe ultima sută de metri. Muncitorii fac ultimele retușuri la gara din Comana și lucrează la noul pod de peste Argeș.

Lucrările de modernizare a podului peste râul Argeș de desfășoară la km 23+607 între Vidra și Grădiștea. Podul vechi s-a dărâmat pe 13 august 2005, moment de la care circulația feroviară directă pe ruta București-Giurgiu a fost întreruptă.

În ce constă proiectul de modernizare a liniei ferate București-Giurgiu

De asemenea, și lucrările la gara Comana sunt aproape de final. Aparte de cele două linii pentru garniturile de călători, stația va primi și o linie de tren dedicată marfarelor. Clădirea propriu-zisă a gării a fost modernizată la fel ca grupurile sanitare și sala de așteptare.

Muncitorii lucrează de zor la pod și pe partea opusă a râului Argeș, pe sensul spre București. Lucrările se vor opri la intrarea în stația Vidra, în județul Ilfov, zonă care nu este inclusă în această etapă a planului de modernizare.

Ne puteți urmări și pe Google News

În proiectul de modernizare pentru cei 12 kilometri de cale ferată dintre Vidra și Comana sunt incluse trei poduri și două viaducte. În stația Vidra s-au efectuat doar lucrări de reparații/mentenanță la suprastructura căii ferate și semnalizare. Totodată, stația Vidra va fi dotată provizoriu cu un nou peron.

Proiectul de modernizare a tronsonului de cale ferată între Vidra și Comana cuprinde trei poduri și două viaducte

În perioada următoarea Primăria sau CNCF CFR SA va amenaja trecerea la nivel cu drumul județean pe care îl traversează sectorul de cale ferată neelectrificată. Nu mulți sunt cei care știu că pe lângă podul peste râul Argeș, proiectul de modernizare a tronsonului de cale ferată între Vidra și Comana cuprinde alte trei poduri și două viaducte.

Prin urmare, podurile din proiect sunt următoarele:

  • pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier are deschiderea de 45 m;
  • pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier are deschiderea de 45 m;
  • pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier are deschiderea de 70 m.

”În momentul de față, lucrăm la podul de peste râul Argeș și la podurile Sabar 1 și 2 și Neajlov. Anul acesta le vom finaliza. Termenul de finalizare este luna martie 2023, dar sperăm că, dacă vom avea o iarnă blândă, vom putea finaliza lucrările chiar mai repede. În momentele de vârf, pe șantier au fost și peste 200 de muncitori, iar acum avem 170-180, număr care fluctuează în funcție de complexitatea lucrărilor”, a precizat Franjo Kljucik.

Din păcate constructorii se confruntă cu furturile de componente. Recent hoții au furat cabluri de peste 2,5 kilometri, în timp ce dintr-un dulap de semnalizare a fost sustras cupru în valoarea de doar câteva zeci de lei, dar înlocuirea dispozitivului respectiv a costat 25.000 de lei, a informat clubferoviar.ro.