„Eva” îi va ajuta pe români să schimbe furnizorul de gaze sau energie. Reprezentanții ANRE au anunțat lansarea asistentului virtual
- Ramona Rotaru
- 16 martie 2023, 17:45
După ce Guvernul s-a lăudat cu celebrul „Ion”, este rândul reprezentanților ANRE să anunțe lansarea unui asistent virtual. „Eva” va fi la dispoziția tuturor românilor care doresc să își schimbe furnizorul de energie sau gaze. Cum va funcționa asistentul virtual și platforma online POSF.
Reprezentanții Autorității de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) au anunțat, joi, lansarea asistentului virtual „Eva”. Ea va sta la dispoziția românilor care doresc să își schimbe furnizorul de energie sau gaze. Asistentul virtual va oferit suport pe platforma online POSF.
„Pentru a se familiariza cu funcţionalităţile platformei, am pus la dispoziția consumatorilor, începând cu data de 16.03.2023, asistentul virtual, denumit Eva, care poate răspunde întrebărilor utilizatorilor privind detalii legate de procesul de schimbare a furnizorului, de contractare, de POSF, precum şi informaţii legate de reglementări specifice schimbării furnizorului.
Acest sistem inteligent permite asistentului virtual „Eva” să învețe permanent prin prisma întrebărilor adresate de consumatori și să fie în măsură de a oferi răspunsuri detaliate la problematicile ridicate de aceştia pentru domeniul specific al energiei electrice și gazelor naturale”, au transmis, joi, reprezentanții ANRE.
„Eva”, nu este singurul ajutor acordat românilor care vor să schimbe furnizorul de energie sau gaze
ANRE a decis să ofere tot sprijinul românilor care alea să își schimbe furnizorul online. Pe lângă asistentul virtual, ei au creat manuale de utilizare dar și tutoriale, care prezintă în detaliu platforma POSF și funcțiile sale.
„De la data finalizării POSF, operatorii de rețea și furnizorii de energie electrică și de gaze naturale încărcă şi actualizează permanent metadatele pentru locurile de consum și pentru contractele de furnizare și de rețea, conform obligațiilor instituite prin Regulamentul POSF.
În scopul punerii în funcţiune şi actualizării permanente a bazei de date POSF, înregistrarea datelor şi informaţiilor despre clienții finali, precum şi orice schimbare administrativă din contract sau schimbarea furnizorului, se efectuează în POSF de către furnizorul actual al acestora, iar pentru locurile de consum existente înregistrarea se face de către operatorii de rețea.
În ceea ce privește gradul de încărcare al datelor, la acest moment în POSF se identifică următoarele:
Total locuri de consum: 15.491.157
Locuri de consum energie electrică 10.575.498
Locuri de consum gaze naturale 4.915.659.
În acest moment sunt înregistrați în POSF: 102 de furnizori de energie electrică, 73 furnizori de gaze naturale, 41 de operatori de rețea de energie electrică și 35 de operatori de rețea de gaze naturale”, se mai arată în comunicatul ANRE.
Oficialii instituției susțin că platforma POSF va „conduce la derularea procesului tehnic de schimbare a furnizorului în 24 de ore, îndeplinind astfel cerințele europene”.