Sănătatea mintală și emoțională a angajaților, ignorată de companii. Unde greșesc angajatorii

Sănătatea mintală și emoțională a angajaților, ignorată de companii. Unde greșesc angajatorii stres / Sursa foto: arhiva EVZ

Sănătatea mintală și emoțională a angajaților este foarte importantă pentru a da randament la muncă, dar companiile nu sunt interesate de aceste lucruri și nu organizează nici măcar acțiunile de relaxare recomandate.

Starea de bine (13%) și sănătatea mintală a angajaților (6%) nu sunt în prezent în topul priorităților unei companii, interesul fiind ridicat pentru retenția angajaților (63%) și atragerea de noi talente (35%). Un studiu Unlock Research, realizat în luna septembrie, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății Mintale, a arătat că salariații se confruntă cu o serie de probleme, dar că firmele își văd interesul.

Peste jumătate din companii (56%) au avut în ultimul an inițiative cu privire la starea de bine și 44% consideră aceasta o nevoie ridicată în cadrul companiei lor. Inițiativele în acest sens considerate potrivite sunt: workshop-uri – 28%, consiliere/terapie – 27%, identificarea nevoilor angajaților – 12%, acces la programe/spații de relaxare – 10%, evaluarea sănătății emoționale a angajaților – 10%, asigurare medicală/abonament medical – 9%, abonamente la sală/programe sportive – 6%, hotline/linii de suport emoțional – 5%, flexibilitate privind modul/orele de muncă – 5%, programe de dezvoltare personală – 4%.

Burnout la locul de munca

Sursa: Dreamstime.com

Care este sănătatea mintală a angajaților români

Studiul a mai arătat că firmele se gândesc la sănătatea fizică a angajaților, fiind speriate să nu rămână fără personal, dar nu și la sănătatea mintală. Cu toate astea, specialiștii au aflat că unele companii, în special cele cu un număr mare de salariați, sunt atente la bunăstarea acestora.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Bunăstarea emoțională și sănătatea mintală sunt nevoi simțite de majoritatea angajaților și conștientizate din ce în ce mai mult de către companii. Însă, încă nu fac parte din strategia acestora, majoritatea companiilor acționând mai degrabă ad-hoc atunci când apar probleme punctuale. Astfel, departamentele de HR și comunicare internă au nevoie de resursele necesare pentru a gestiona și mai ales pentru a preîntâmpina posibile probleme.

O companie sănătoasă este o companie cu angajați sănătoși, nu doar fizic, ci și emoțional. Mai mult, atașamentul față de companie și creșterea retenției angajaților vin de cele multe ori din zona emoțională, de confort și bunăstare psihică la locul de muncă”, spune Alexandra Cojocaru, Partner Unlock Research la A3. Cercetătorii au analizat angajați din toate domeniile.