Enel, anunț oficial în legătură cu facturile pe luna septembrie. Mesajul pe care l-au primit toți clienții
- Mădălina Dinu
- 7 octombrie 2022, 18:30
Clienții Enel au primit notificări zilele acestea că factura pe septembrie ar putea să vină cu întârziere din cauza schimbărilor de legislație de la 1 septembrie.
“Bun găsit,
Noi modificări legislative au intrat în vigoare începând cu data de 1 septembrie 2022. Ele completează măsurile dedicate pieței energiei electrice și gazelor naturale prevăzute de O.U.G. nr. 27/2022, cu modificările și completările din O.U.G. 119/2022, aplicabile perioadei 1 septembrie 2022 – 31 august 2023.
Pentru ca tu să regăsești pe factura ta măsurile de sprijin prevăzute prin O.U.G. 119/2022, este necesar ca noi, furnizorul tău de energie electrică și gaze naturale, să le implementăm în sistemele noastre informatice.
Ca urmare, facturile aferente consumului de energie electrică și gaze naturale începând cu 1 septembrie vor fi emise după finalizarea integrării modificărilor în sistemul informatic, ceea ce ar putea duce la emiterea cu întârziere a acestora. Estimăm că vor ajunge la tine începând cu mijlocul lunii octombrie.
Ne cerem scuze pentru eventualele întârzieri și te invităm să citești informații despre cele mai recente modificări legislative pe www.enel.ro/Noutati-Legislative”, a fost mesajul transmis de Enel către clienți.
Furnizorii de energie electrică ar putea să se confrunte cu o serie de schimbări de legislație, pe lângă cea care a intrat în vigoare de la 1 septembrie și care a apărut în aceeași zi în Monitorul Oficial. În curând încep dezbaterile în Camera Deputaților pe marginea legii de aprobare OUG 119/2022, care a trecut de Senat deja cu modificări ce presupun schimbări în sistemele de facturare. Rămâne de văzut ce vor adopta deputații.
Recomandările Ministrului Energiei
Ministrul Energiei Virgil Popescu a venit în ultimele zile cu o serie de sfaturi și recomandări pentru românii care se confruntă cu facturi uriașe la utilități.
Virgil Popescu a fost întrebat ce trebuie să facă oamenii care se trezesc cu facturi mari la curent sau la gaz. Astfel, el i-a îndemnat pe consumatori să nu plătească facturile respective.
„Pot să existe cazuri de greșeli de citire, factura eronată. Oamenii să nu plătească facturi greșite. Îți dai seama în funcție de cum ai plătit înainte şi te îndrepți la furnizor și apoi la ANRE”, a spus Virgil Popescu.
El a mai explicat că peste 90% din populație are un preț foarte bun la energie electrică și gaze naturale, care este de 31 de bani indiferent de plafon, de aceea nu ar trebui să existe neplăceri.
Ce pași trebuie urmați dacă primiți facturi uriașe la energie
În ultima perioadă, tot mai mulți consumatori au primit facturi eronate la energie electrică sau gaze. Plata acestor poate fi evitată, prin urmarea anumitor pași. În primul rând e nevoie ca o contestație să fie depusă la furnizorul de servicii. În continuare, în termen de 15 zile, furnizorul trebuie să răspundă solicitării noastre și să vină să verifice neregulile.
În cele 15 zile nu ar trebui să fie puse penalități și nici nu vă poate deconecta de la utilități.
Un al doilea pas constă în depunerea unei reclamații la Autoritatea de Reglementare în Energie (ANRE) care, dacă observă că situaţia este fie un caz singular, fie un fenomen, poate să investigheze acel furnizor sau distribuitor.
ANRE are la dispoziție un timp mai îndelungat pentru a răspunde solicitării, anume 60 de zile.