ANAF impune noi obligații pentru români. O importantă categorie va fi afectată decisiv

ANAF impune noi obligații pentru români. O importantă categorie va fi afectată decisivSursa foto: Arhiva EVZ

Administrația Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a transmis o informare pentru persoanele fizice care vin sau pleacă din România pentru o perioadă ce depășește 183 de zile. Astfel, este necesar să fie depuse o serie de documente în vederea stabilirii rezidenței fiscale.

ANAF a anunțat că acei contribuabili care vin sau pleacă din țară pentru o perioadă ce depășește în total 183 de zile, trebuie să depună o serie de documente ce stabilesc rezidența fiscală.

E vorba de Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la sosirea în România sau, după caz, a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la plecarea din România.

Aceste chestionare pot fi transmise electronic sau se pot depune personal sau prin împuternicit, la registratura instituției sau prin poștă, cu confirmare de primire.

ANAF le cere contibuabililor să-și stabilească rezidența fiscală

Potrivit ANAF, formularele electronice ale chestionarelor sunt publicate pe site-ul oficial, www.anaf.ro, de la secțiunea „Servicii online” rubrica „Descărcare Declarații electronice” – „Descărcare Declarații” și pot fi descărcate de contribuabili utilizând următorul link: https://static.anaf.ro/static /10/Anaf/Declaratii_R/descarcare_declaratii.html.

Astfel, formularele se regăsesc sub următoarele denumiri:

  • Z015 - Chestionar pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la sosirea în România;
  • Z017 - Chestionar pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la plecarea din România.

Persoanele au la îndemână posibilitatea să depună chestionarele prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro , respectiv pe portalul www.anaf.ro , prin Spaţiul Privat Virtual (SPV), accesând link-ul https://formularespv-pf.anaf.ro.

„Ca urmare a depunerii Chestionarelor mai sus menționate, ANAF analizează îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă fiscală în funcţie de situaţia concretă a fiecărei persoanei, stabilește rezidența fiscală și transmite contribuabililor Notificări privind îndeplinirea condițiilor de rezidență”, se arată în comunicatul transmis.

Contribuabilii pot beneficia de asistenţă telefonică cu privire la modalitatea de completare şi de depunere a chestionarelor privind stabilirea rezidenţei fiscale prin apelarea Call-center-ului ANAF la nr. de telefon +4 031.403.91.60.

Documente justificative

Potrivit Ghidului pus la dispoziție de ANAF, persoanele fizice care sosesc în România, pe lângă chestionar, au obligația de a anexa următoarele documente justificative, pentru stabilizarea rezidenței fiscale:

  • copia pașaportului valabil;
  • copia actului de identitate;
  • documente care atestă existența unei locuințe în România a persoanei fizice, locuință proprie sau închiriată;
  • după caz, certificatul de rezidență fiscală eliberat de autoritatea competentă a statului străin cu care România are încheiată o convenție de evitare a dublei impuneri;
  • un document emis de autoritatea fiscală străină care atestă că persoana este scoasă din evidența sa fiscală, după caz, însoțit de o traducere autorizată;
  • orice alte documente care stau la baza determinării rezidenței persoanei fizice.

Ne puteți urmări și pe Google News