Investiție de 2 miliarde de lei pe calea ferată Lugoj - Timișoara. Zona în care trenurile vor circula cu 160 km/oră

Investiție de 2 miliarde de lei pe calea ferată Lugoj - Timișoara. Zona în care trenurile vor circula cu 160 km/oră Sursa:CFR Infrastructura

CFR Infrastructură a anunțat că a fost desemnat câștigătorul licitației pentru lucrările de modernizare a tronsonului Lugoj-Tmișoara Est. Investiția se ridică la 2 miliarde de lei, iar finanțarea este asigurată prin PNRR.

CFR Infrastructură a anunțat că a fost desemnat constructorul care se va ocupa de proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a tronsonului de cale ferată Lugoj-Tmișoara Est, cu o lungime de 54 de kilometri.

Investiție de 2 miliarde de lei

Prin modernizarea infrastructurii feroviare pe secțiunea Lugoj - Timișoara Est se vor asigura condiţiile tehnice necesare pentru circulaţia cu o viteză de 160 km/h a trenurilor de călători şi de 120 km/h a trenurile de marfă. Lucrările vizează și creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar. Investiția este de aproape 2 miliarde de lei, iar finanțarea va fi asigurară prin PNRR.

„Oferta financiară depusă de FCC Construccion SA, în valoare de 1.916.221.849,14 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Ne puteți urmări și pe Google News

Finanțarea proiectului va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil. Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare și execuție lucrări, la care se adaugă 60 de luni, perioada de garanție a obiectivului“, a anunțat CFR Infrastructură pe pagina de Facebook a companiei.

Lucrări de modernizare

Pe lângă reabilitarea efectivă a căii ferate, lucrările vizează și modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare. Se vor mai efectua lucrări de  realibilare a podurilor, sistemelor de drenaj, dar și îmbunătățirea fundației și a terasamentelor. Nivelul căii ferate va fi ridicat în zonele inundabile.

Vor fi montate și panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități. Lucrările de reabilitatre prevăd și montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în haltele de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei de cale ferată.