Ordonanța cu amendamentele care prevedereau îmblânzirea sancțiunilor pentru șoferii agresivi, amânată
- Simona Suciu
- 16 iunie 2022, 10:47
Coaliția de guvernare a decis amânarea votului pentru Ordonanța ce avea să modifice codul rutier. Actul normativ prevedea pedepse mai blânde pentru șoferii agresivi și a dus la un adevărat scandal în spațiul public.
Liderii coaliției de guvernare au decis să amâne pentru la toamnă votul Ordonanței care va modifica Codul Rutier. Decizia a fost luată după ce anumite prevederi, care îmblânzeau sancțiunile pentru șoferii agresivi, au dus la un adevărat scandal în spațiul public.
„Am decis să mă uit pe toate amendamentele și pe ordonanță. Avem cele mai multe decese din Europa.Vreau să văd cum este legislația în Europa", a declarat președintele PSD, Marcel Ciolacu, la Digi 24.
Scandal la Parlament
Liderul USR a avut miercuri un schimb de replici cu ministrul de Interne, Lucian Bode pe tema îmblânzirii sancțiunilor. Cătălin Drulă a reproșat coaliției că prevederile ce urmau să fie aprobate i-ar fi favorizat pe șoferii agresivi. Lucian Bode i-a dat replica și a spus că el personal nu susține modificările. La câteva ore după această discuție a venit și anunțul că Ordonanța care urma să modifice Codul Rutier a fost amânată.
„I-am oprit din distrugerea Codului Rutier. Pentru moment. Coaliția PSD-PNL-UDMR este exact cea care a propus voinicește amendamentele care măcelăresc Codul Rutier. După ce le-a propus, le-a votat în 4 comisii parlamentare, în unanimitate. Complet surdă la orice argumente de bun-simț, în apărarea siguranței rutiere.
După ce le-am pus lampa în ochi, au decis să dea înapoi. Este victoria de #opozitiepebune. Victoria societății civile și a presei, care au pus presiune pe coaliția șmecherilor la volan“, a declarat Cătălin Drulă, potrivit sursei citate.
Locul 1 la morți pe șosele
România este pe primul loc într-un clasament sumbru al deceselor în urma accidentelor rutiere, în Uniunea Europeană. Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, România a înregistrat, în 2021, 93 de victime la un milion de cetățeni. Pe următoarele locuri se situează Bulgaria și Croația.
În 2021 În România au avut loc 2.586 de accidente grave, în urma cărora au murit 932 de persoane, iar 2.004 persoane au fost rănite grav. Princialele cauze ale tragediilor de pe șosele sunt viteza excesivă și indisciplina pietonilor, urmate de neatenția la volan, vorbitul la telefonul mobil, infrastructura proastă, dar și alcoolul sau oboseala șoferilor.
Ce prevedeau modificările
Dacă ar fi fost adoptate, modificările ar fi fost următoarele: șoferii care acumulau 15 puncte de penalizare și rămâneau fără permis, puteau face contestație, iar termenul de prescriție de șase luni nu mai era înghețat. Practic, dacă procesul nu se termina în șase luni, sancțiunea era anulată.
S-ar fi modifica și prevederea conform căreia un șofer care este prins că circulă cu o viteză mai mare de 70km/oră peste limita admisă, să aibă permisul suspendat 4 luni, fără a i se mai da dovadă de circulație. Un amendament prevedea că șoferul poate primi dovadă de circulație pentru 15 zile, timp în care ar putea să încalce din nou legea.
De asemenea, modificările prevedeau și reducerea perioadei de recidivă în cazul șoferilor care comit infracțiuni rutiere, de la 6 luni la 3 luni.
Tot potrivit noilor decizii, șoferii care rămâneau fără permis îl puteau recupera mai repede dacă dădeau testul auto. Mai exact, dacă un șofer avea permisul suspendat 90 de zile și dădea testul, îl primea înapoi după 30 de zile și nu 60 de zile.