Boala care face ravagii! Pune oamenii la pământ pur şi simplu. Toți angajații sunt afectați

Boala care face ravagii! Pune oamenii la pământ pur şi simplu. Toți angajații sunt afectați Sursa foto: Pixabay.com

Burnout-ul și stresul sunt din ce în ce mai întâlnite în viața oamenilor. Angajații din toate domeniile, dar și patronii se confruntă cu anxietate sau epuizare. Cu toate astea, specialiștii au descoperit o modalitate prin care poți diminua stările neplăcute.

Paul Sheesley, un psihoterapeut din Washington, a dat o serie de sfaturi utile pentru a calma stările de anxietate pe care stresul și burnout-ul le produc.

Simptomele sindromului burnout sunt epuizarea fizică, emoţională şi mentală. Potrivit specialiștilor, această boală se declanșează de la locul de muncă și nu numai. Studiile arată că și o viața personală necorespunzătoare poate declanșa probleme.

Psihoterapeutul Paul Sheesley, cunoscut mai ales în mediile politice și de afaceri, a oferit o serie de sfaturi:

Ne puteți urmări și pe Google News

Renunță la obiceiurile nocive

Specialistul a declarat că alcoolul sau medicamentele pot agrava starea. Chiar dacă alcoolul sau substanțele interzise îți dau senzația de bine, ele duc la întârzierea progresului și a succesului.

„Aceste substanțe nu sunt durabile, deoarece singurul lucru pe care-l fac este să distragă atenția de la stres, anxietate sau epuizare, fără a rezolva adevărata problemă”, explică Sheesley.

Expertul a mărturisit că este indicat să alegi o viață sănătoasă și să faci mișcare. Un alt sfat este să ai curajul să spui ”STOP muncă” . Persoana care își face timp pentru a avea grijă de stările sale se poate considera pe jumătate salvat, spune Sheesley.

Graba strică treaba

Psihoterapeutul a declarat că este bine să ai răbdare și să o iei ușor. Poți încerca să nu mai răspunzi la apeluri telefonice sau să ignori email-urile după o anumită oră. Este indicat să petreci timp în aer liber și să râzi cu familia sau prietenii.

„A reuși să vă impuneți anumite limite este, cu siguranță, o parte a procesului”, spune Sheesley.

Să nu îți fie rușine să ceri ajutorul

Foarte mulți șefi ajung să se gândească la muncă și după ce se termină programul. Aceștia își pun dorințele pe locul doi și uită de propria persoană, spune Sheesley. Specialistul a mai declarat că orice om trebuie să aibă pe cineva cu care să se sfătuiască. Nu este o rușine să spui: „Cred că am nevoie de ajutor”.

Acest lucru îi poate ajuta pe ceilalți să înțeleagă că toți oamenii au clipe dificile și că este indicat să ceară ajutorul unui terapeut sau să se consulte cu o persoană dragă. Orice problemă are și o rezolvare.