Uniunea Europeană dă bani mulți pentru creativitate. Cum poți beneficia
- Ramona Rotaru
- 15 ianuarie 2022, 02:00
Românii vor primi o altă serie de bani de la Uniunea Europeană, dedicați programului „Europa Creativă 2022”. Sunt în joc 385 de milioane de euro pentru jocuri video sau experiențe inovatoare legate de realitatea virtuală.
Programul „Europa Creativă 2022” a fost aprobat de către Comisia Europeană, iar în curând urmează să se dea stratul înscrierilor. Bugetul alocat acestui an este de 385 de milioane de euro, bani care vor fi investiți în creativitate și inovație. Studiourile de jocuri video sau crearea unu joc ar putea fi printre cele mai bine văzute proiecte din acest an.
Potrivit informațiilor făcute publice, se dau granturi de câte 150.000 euro pentru sectoarele creativitate, culturale și audiovizual.
„Europa creativă” este un program care acordă sprijin financiar pentru crearea unor jocuri video sau a unor noi inovații legate de lumea virtuală. O acțiune nouă, „MEDIA 360 de grade”, va viza principalele foruri din industrie, implicând întreprinderi din lanțul valoric audiovizual.
Va fi lansat și portalul Media Market, pentru întreprinderile nou-înființate promițătoare. Colaborarea dintre festivalurile de film va fi consolidată prin intermediul rețelelor, spune startupcafe.ro.
Proiectul va ține cont de dificultățile create de criza provocată de pandemia de COVID-19 și de concurența tot mai intensă de pe plan mondial.
Proiectul „Europa creativă” aferent perioadei 2021-2027 se bucură de un buget mult mai mare față de perioada aferent, înregistrând o creștere de 63%. Bugetul total se ridică la aproximativ 2,4 miliarde de euro și reflectă dorința UE de a sprijini sectorul creativitate.
Programul de lucru „Europa Creativă 2022”
Solicitările de finanțare se pot face atât de organismele publice cât și de cele private. Cei interesați se pot adresa birourilor „Europa creativă”, cu sedii în toate statele membre ale UE și în țări terțe asociate programului.
Programul „Europa creativă 2022” joacă un rol cheie în cadrul strategiei industriale actualizate în ceea ce privește ecosistemul industriilor culturale și creative. Un an aspect care este menționat în program este egalitatea de gen, pe care se pune accent din ce în ce mai mult în ultima perioadă.
Sectoarele culturale și creative joacă un rol esențial în sensibilizarea indivizilor, în promovarea unui comportament responsabil și în impulsionarea schimbărilor societale. În același timp, impactul sectoarelor culturale și creative asupra mediului poate fi, de asemenea, semnificativ în unele cazuri. De exemplu, Planul de acțiune pentru mass-media și audiovizual estimează că emisiile de dioxid de carbon variază de la 35 MtCO2e (tone metrice de dioxid de carbon echivalent) pentru un episod de serial TV la 192 MtCO2e pentru un film european de lungmetraj, se precizează în programul de lucru „Europa Creativă 2022”.