Vreau mai mulți clienți! Cum îi pot obține fără bugete mari de publicitate?

Vreau mai mulți clienți! Cum îi pot obține fără bugete mari de publicitate?

De ce am nevoie de optimizare SEO? Optimizarea SEO aduce oricărui site mai mult trafic organic. Cu cât un site este mai complet și mai consecvent optimizat SEO, cu atât indexarea sa organică crește și el devine mai relevant. Astfel, obține mai mult trafic provenit din căutările organice, trafic pe care îl considerăm cel mai valoros, pentru că rata de conversie provenită din traficul organic este cea mai mare.

Care sunt principalele avantaje ale indexării organice?

  1. Trafic pe site fără cheltuială

Pentru traficul pe care îl primiți din căutările organice pe Google nu trebuie să plătiți nimic, spre deosebire de traficul provenit din reclamă pentru care fiecare click are un preț. Cu cât cuvintele-cheie sunt mai căutate și cu cât sunt mai mulți cei care se promovează utilizându-le, costul per click crește exponențial. De exemplu, pentru cuvântul-cheie ”credit”, în România, costul poate ajunge până la 126 de lei pentru un click, pentru cuvântul-cheie ”web design”, în SUA, costul este de 88 de dolari. De aceea, optimizând site-ul, obținem trafic gratuit, valoros, care poate aduce clienți pe termen lung.

  1. Rată de conversie de aproape 6 ori mai mare

Traficul organic poate ajunge la o rată de a converti vizitatorii în clienți de 8,5%, spre deosebire de traficul obținut prin reclamă plătită care are o medie de 1,5%. Statisticile o demonstrează, iar marketerii o susțin prin analiză, explicând că traficul organic beneficiază de un bounce rate mai scăzut, de mai multe sesiuni pe pagină, de mai mult timp petrecut pe site, ceea ce se traduce prin: traficul organic este mai relevant, deci mai productiv.

Ne puteți urmări și pe Google News

Exemplu de metrice ale unui magazin online din portofoliul AdSymphony

  1. Mai multă credibilitate în fața posibililor clienți

Un site bine indexat de Google  înseamnă un site pe care Google îl consideră relevant și cu informație valoroasă, adică un site credibil conform ghidului de bune practici Google. Acest ghid de bune practici stă la baza mecanismelor de optimizare SEO. Recomandările de bune practici în online ale Google sunt trendsetter-ul majorității site-urilor relevante, inclusiv pentru Facebook sau presa online. Credibilitatea în fața clientului este unul dintre cei mai importanți vectori prin care o afacere poate transforma un client posibil într-un client sigur.

  1. Optimizarea SEO reduce costurile reclamelor plătite

Pentru orice campanie de promovare este important conținutul și statusul site-ul ce urmează a fi promovat. Dacă site-ul este corect optimizat SEO - acesta răspunzând criteriilor de relevanță  - costurile cu reclama plătită sunt mai mici. Licitația pentru afișarea unei reclame plătite nu are ca factor singular de corecție suma pe care este dispus cel ce licitează să o plătească. Sunt mai mulți factori care determină poziția unei reclame plătite și prețul plătit pentru aceasta. Printre ele: brand-ul site-ului, vechimea acestuia, integrările active pe site și optimizare seo on-page a site-ului.

10  statistici relevante pentru traficul organic în 2021

  • 92363 de cuvinte cheie sunt căutate pe Google în fiecare secundă
  • 53% din traficul global al site-urile provine din căutări organice
  • Traficul provenit din indexarea organică aduce site-urilor aproape de 10 ori mai mulți vizitatori decât social media
  • 28,5% este rata de click pe primul rezultat organic afișat de Google, față de 2,5% cât este rata pentru cel de-al 10-lea rezultat
  • Căutările din 4 sau mai multe cuvinte, long tale searches, au o rată de conversie dublă față de cele din mai puține cuvinte
  • 96% din căutările de pe mobil se fac pe Google și 93% din cele făcute de pe desktop
  • 27% din căutările pe Google sunt căutări vocale
  • Creșterea indexării cu o poziție aduce în medie 3 secunde în plus la timpul utilizatorilor petrecut pe site
  • Peste 99% din utilizatorii care caută ceva pe Google dau click doar pe unul dintre link-urile aflate în pozițiile 1-3 organice
  • Al doilea cel mai mare motor de căutare este Bing, care deține 3,7% din piață