Care este cel mai scump oraş din România. Deşi are vânzări mici, preţurile nu scad

Care este cel mai scump oraş din România. Deşi are vânzări mici, preţurile nu scad

Potrivit unui studiu realizat de o companie de monitorizare, arată că în oraşele mici şi mediul rural vânzările încep să crească, iar în Bucureşti vânzările scad.

Conform celor rezultate din studiu, Bucureştiul  este cel mai scump oraş din ţară. În Capitală sunt preţuri mai mari ca în restul ţării deşi vânzările sunt din ce în ce mai reduse. Potrivit studiului, Bucureştiul este cel mai scump oraş al ţării în ce priveşte preţurile produselor alimentare şi nealimentare de bază. Promoţiile sunt şi ele din ce în ce mai puţine în Capitală faţă de restul ţării, se arată în studiu realizat de o companie de monitorizare.

Deşi are vânzări mici preţurile nu scad

Iar în timp ce în primele două luni ale acestui an, în oraşele mici şi în mediul rural, vânzările au început să crească, în Bucureşti se vinde mai puţin.

Preţul pentru produsele alimentare și nealimentare este în medie cu 21% mai mare în Capitală față de alte zone ale tarii. Analiștii spun că o explicație pentru această diferență de prețuri, este dată de sortimentaţia diferită a produselor din magazinele din Bucureşti faţă de cele din restul ţării.

De asemenea, vânzările au scăzut cu 3,7%, în Capitala în primele 2 luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În oraşele medii şi mari vânzările au crescut cu 6,3%, iar în mediul rural și în orasele mici cu 14%. Totodată, importanţa promoţiilor este crescută pentru toate zonele ţării, mai puţin pentru Bucureşti.

Unde sunt cele mai multe promoţii

Ponderea cea mai mare a promoțiilor se regăseşte în comunităţile urbane mici şi în mediul rural. În orasele mari si medii, 21,9% dintre vânzari sunt generate de produse la promoţie, în timp ce în mediul rural şi în oraşele mici procentul ajunge la 24%.

Ne puteți urmări și pe Google News
La nivel naţional, în lunile ianuarie şi februarie 2021, retailerii au vândut mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Grupele de produse unde s-a observat o creştere semnificativă sunt: mâncarea pentru animale 21,7%, băuturile alcoolice 17,5% şi mâncarea semi şi gata preparată 13,1%, protrivit celor relatate de Antena 3.