Facebook face anunţul momentului! În luna mai va fi lansarea. Ce urmăreşte Zuckerberg cu acest proiect
- Antonia Hendrik
- 1 martie 2021, 22:51
Facebook face anunţul momentului! În luna mai va fi lansarea. Pentru prima dată va apărea fluxul propriu de ştiri al lui Mark Zuckerberg.
Facebook face anunţul momentului! În luna mai va fi lansarea. Ce urmăreşte Zuckerberg cu acest proiect
„Facebook News, un spaţiu dedicat conţinutului jurnalistic, va porni în mai 2021 în Germania” , a anunţat grupul lui Mark Zuckerberg.Serviciul, lansat la sfârşitul lui 2019 în SUA, apoi, de la sfârşitul lui ianuarie, şi în Marea Britanie. Este un flux de ştiri format numai din articole de la editori de presă. Aceştia vor fi remuneraţi de Facebook.
Facebook face anunţul momentului! Platformă de ştiri în Europa
Prin acest proiect, grupul îşi arată dorinţa de a promova jurnalismul şi de a scăpa de reputaţia că ar contribui la dezinformare.
Facebook s-a asociat cu peste o sută de branduri media din Germania. Acestea sunt: Die Zeit, Der Spiegel, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Funke Mediengruppe, Gruner + Jahr, Handelsblatt Media Group, Ippen Digital și Tagesspiegel.
Din proiect lipseşte cel mai important actor din Germania. Grupul Axel Springer, editorul celui mai citit tabloid din Germania, Bild. Potrivit surselor, a refuzat să participe la proiect.
„Este problematic că o platformă încearcă să devină ea însăşi o instituţie media de informare şi să le plătească anumitor editori”. Este opinia unui purtător de cuvânt al grupului.
„Suntem mai degrabă în favoarea unui drept de autor european care permite, în mod transparent, ca toţi editorii să primească o remuneraţie echitabilă”, a adăugat el.
Consolidarea investițiilor noastre în jurnalism de calitate
Editorii de presă trec printr-o criză a veniturilor din publicitate, care ajung în majoritate la giganţii digitali ce difuzează articolele lor fără a plăti.
Această situaţie s-a agravat odată cu pandemia de coronavirus, care a dus la prăbuşirea pieţei de publicitate. Pentru a reechilibra încasările între media şi platformele digitale, Uniunea Europeană a adoptat în 2019 o directivă care le impune giganţilor digitali să semneze acorduri de remunerare cu instituţiile media.
Însă, pentru moment, Facebook nu a semnat niciun acord şi a preferat să vină cu propriile iniţiative, cum ar fi Facebook News sau fonduri de susţinere a jurnalismului.
În Australia, Facebook a suspendat în februarie timp de mai mult zile opţiunea de a distribui articole pe platforma sa, pentru a protesta împotriva unui proiect de lege al guvernului care urmărea o mai bună remunerare a media. Mai multe pagini oficiale de Facebook ale serviciilor de salvare au fost de asemenea afectate involuntar.