Paginile care vă pot lăsa fără bani pe card! Hackerii au început să cloneze site-uri

Paginile care vă pot lăsa fără bani pe card! Hackerii au început să cloneze site-uri

Atenție români! O nouă metodă de fraudă online a fost descoperită de autorități. Poliția și specialiștii IT au descoperit noua “invenție” a hackerilor. Aceștia au început să cloneze site-urile băncilor.

Hackerii continuă sa se folosească de pagini care imită site-urile băncilor. Un nou avertisment de la Poliția Română.

Poliția a înregistrat în ultima perioadă mai multe plângeri din partea oamenilor care au fost păgubiți online. Fenomenul se numește “phising” și constă în clonarea site-urilor de internet banking ale băncilor.

În ce constă noua înșelăciune bancară

”Astfel, în momentul în care utilizatorii accesează diferite motoare de căutare și efectuează căutări după cuvinte cheie precum „(numele băncii) online banking” sau „(numele băncii) internet banking”, paginile clonate pot fi afișate fie ca anunțuri publicitare care imită un rezultat al căutării, fie ca un rezultat propriu-zis al căutării.

Ne puteți urmări și pe Google News

După accesarea paginilor, de obicei, utilizatorului i se cere să introducă numele de utilizator și codul de autentificare generat de token.

În funcție de procedura de autentificare a băncii, autorii pot afișa diferite ferestre de tip pop-up prin care să solicite utilizatorului detalii suplimentare cu privire la modalitatea de autentificare (de exemplu, dacă procedura necesită selectarea unei imagini cunoscute doar de utilizator, acestuia i se cere să descrie în cuvinte imaginea).

În acest moment, folosind datele introduse de către utilizatori, persoanele rău-intenționate se autentifică în contul clientului și, după o evaluare rapidă a soldurilor, inițază transferuri de bani către diferite conturi aparținând unor rețele de spălare a banilor, timp în care utilizatorul este lăsat să aștepte pe pagina care imită site-ul băncii, sub diferite pretexte („se conectează...”, „așteptați încărcarea paginii...”, „se efectuează lucrări de mentenanță...” etc.)”, se arată  într-un comunicat al IGPR.

”După scurt timp, utilizatorului îi este afișată o căsuță în care i se cere din nou să introducă un cod generat de token pentru a se autentifica în cont (din nou, sub diverse pretexte precum erori de autentificare, credențiale incorecte, etc.).

În momentul în care utilizatorul introduce acest cod, cei în cauză îl folosesc pentru a autoriza tranzacția inițiată din contul clientului”, transmit autoritățile.

Hackerii au început să cloneze site-uri. Cum puteți preveni plățile frauduloase

1.       Fiți foarte atenți la denumirea paginii pe care o accesați! De cele mai multe ori, paginile clonate au o denumire asemănătoare, dar nu identică cu cea originlă. Fie lipsește o literă, fie apare o cratimă în plus, orice detaliu contează! Puteți accesa mai întâi pagina de internet a băncii, din care să accesați secțiunea de online banking.

2.       Fiți atenți la orice modificare în procesul de autentificare! Dacă se solicită detalii noi, dacă procesul durează mai mult ca de obicei, dacă se afișează mesaje care pot fi utilizate ca pretext pentru întârzieri („eroare de conectare”, „lucrări de mentenanță”, „se așteaptă încărcarea paginii” etc.), înseamnă că sunt șanse mari să fi accesat o pagină de phishing. Închideți browserul, așteptați câteva minute și reluați procedura, cu o atenție sporită la detaliile de la pasul 1.

3.       După introducerea credențialelor necesare autentificării în contul de internet banking ar trebui să fiți autentificat. Dacă nu se întâmplă acest lucru și vi se cere din nou, sub diferite pretexte, un alt cod generat de token, nu îl introduceți imediat. Aveți mari șanse să autorizați o plată frauduloasă! Închideți browserul, așteptați câteva minute (de obicei, sesiunile de internet banking expiră în 3 sau 5 minute) și reluați procedura, cu atenție sporită. Fiți atenți la introducerea corectă a credențialelor, astfel puteți elimina pretextul „credențiale incorecte”, „parola greșită” etc.

4.       Dacă vi se solicită să introduceți în pagina de internet banking un cod primit prin SMS, citiți cu atenție conținutul mesajului primit! În acest mesaj este descris motivul pentru care l-ați primit: fie autorizarea unei plăți (beneficiarul și suma), fie autorizarea altor dispozitive pentru utilizarea contului. Dacă motivul nu corespunde cu intențiile dumneavoastră, nu îl introduceți!