Schimbări masive în online. „Conținut educațional certificat” la fiecare 10 minute, pentru copii
- Andrei Arvinte
- 4 ianuarie 2021, 10:51
Daniel P. Funeriu ar vrea să facă câteva schimbări majore în ceea ce privește mediul online din România.
Daniel Funeriu, fostul ministru al Educației, are câteva idei prin care ar putea să îmbunătățească experiența utilizatorilor de online din România, în special a copiilor, problemă tot mai des întâlnită în rândul celor tineri care petrec mult timp pe internet.
Daniel Funeriu consideră experiența de care se „bucură” copii în timpul petrecut pe rețelele de socializare are putea fi drastic îmbunătățită prin implementarea „unor artificii”, bineînțeles în baza unor noi legi clare și concrete.
Copiii ar putea beneficia mai mult de pe urma timpului petrecut online
Fostul ministru al Educației consideră că interacțiunea copiilor cu rețelele de socializare reprezintă o adevărată problemă ce ar trebui reglementată legislativ cât mai rapid, întrucât cei mici își petrec foarte mult timp pe astfel de platforme, timp care după părerea sa ar putea fi fructificat pentru aceștia.
„Văd o intensă dezbatere generată de „toxicitatea” interacțiunii copiilor cu (unele) rețele de socializare.
Inițiatorul discuției publice trebuie lăudat pentru curajul de a pune pe tapet această problemă evidentă care necesită reglementare legislativă”, consideră Daniel Funeriu.
El îi critică aprig pe cei care „fac mișto” de această problemă și spune că deja există niște inițiative ce ar fi putut fi luate mai demult.
Inițiativele propuse de Funeriu ar beneficia ambele părți: atât pe copii, cât și pe cei care dețin rețeaua de socializare, întrucât, spune cel sistemul de AI (n.r. inteligență artificială) ar putea învăța mai ușor obiceiurile consumatorilor, plasând astfel reclame mai potrivite publicului țintă.
Ce măsuri se pot lua?
„Miștoul ieftin pe această temă e greșit. Revin asupra unei propuneri mai vechi: aș obliga prin lege rețelele de socializare să afișeze conținut educațional certificat ca valid științific de cel puțin 1 minut la fiecare 10 minute de stat pe rețea.
Tot așa cum AI poate să își dea seama la ce produse să bage reclamă în funcție de utilizator, poate să își dea seama și ce conținut educațional individualizat să prezinte”, a scris Daniel Funeriu pe Facebook.