Volumul comețului electronic în creștere spectaculoasă. Ce preferă cumpărătorii

Volumul comețului electronic în creștere spectaculoasă. Ce preferă cumpărătorii

Valoarea comerțului online derulat pe piața din România va depăși în acest an pragul psihologic de 5 miliarde de euro.

Până la finalul acestui an, volumul comerțului electronic din România ar putea depăși valoarea de 5 miliarde de euro. Dacă estimările se vor adeveri, creșterea va fi cu aproximativ 20 % mai mare raportat la valoarea înregistrată în anul 2019. Anul trecut, volumul acestui tip de comerț electronic a fost de aproximativ patru miliarde de euro.

Această creștere vine în contextul restricțiilor și a măsurilor de protecție sanitară impuse de autorități în vederea reducerii impactului pandemiei de COVID-19. Închiderea centrelor comerciale, măsurile de distanțare socială și celelalte restricţii menite să limiteze răspândirea coronavirusului au schimbat modul de a face comerț. Astfel, un volum din ce în ce mai mare de tranzacții comerciale s-au mutat în mediul online.

Românii au preferat să stea acasă și să-și facă achizițiile în siguranță, fără a se expune pericolelor de natură sanitară. Consumatorii au achiziționat de pe internet produse cosmetice, aparate electrocasnice sau diverse echipamente și gadgeturi electronice. De asemenea, mulţi au preferat să apeleze la magazinele online pentru a-și cumpăra obiecte de îmbrăcăminte sau de încălțăminte.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ce preferă cumpărătorii

Reprezentanții magazinelor online au reușit să stabilească și anumite tipologii de comportament între cumpărătorii din marile orașe. Potrivit Ioanei Bora, fondatoare a unui astfel de magazin care își desfășoară activitatea în mediul online, în București, de exemplu, este realizat cel mai mare volum al comerțului online cu îmbrăcăminte.

„Din rapoartele noastre, 80% dintre clienţii noştri vin din București, probabil și pentru că brandurile pe care le comercializăm noi sunt branduri care nu sunt așa de cunoscute în restul țării”, a relatat Ioana Bora, conform Radio România Actualități.

Un studiu intern realizat de o corporație internațională care a analizat vânzările din mediul online, din diverse zone ale țării, a stabilit caracteristicile comportamentului cumpărătorilor din mai multe orașe importante.

În alte orașe mari, precum Cluj Napoca, care are o comunitate foarte mare de specialiști în IT – aproape 26.000 de angajați ai unor companii specializate și unde trăiesc și învață în jur de 100.000 de studenți, predomină achizițiile de gadgeturi și echipamente electronice.

Pe de altă parte, în Timișoara a crescut foarte mult comerțul cu bunuri electrocasnice, iar în Iași s-a dezvoltat foarte mult comerțul cu produse de îngrijire a corpului.