Romania a devenit unica in Europa: are cele mai mari limite de viteza pentru cea mai slaba infrastructura. Prin grija Noricai Nicolai, amendamentele aduse de senatori noului Cod Rutier fac din Romania o tara unica in Europa la capitolul "siguranta traficului".
Si asta in conditiile in care numarul de accidente cauzate de viteza excesiva este in crestere, la nivel national, iar, in aceste zile, la Bruxelles, specialistii discuta reducerea limitelor maxime de viteza in statele membre ale Uniunii Europene.
Senatorul liberal si-a sustinut ideea majorarii limitelor de viteza cu argumente care, in opinia specialistilor, nu se prea potrivesc cu realitatea.
„Atata vreme cat intr-o tara civilizata exista autostrada si un parc auto care este sigur in a rula cu aceste viteze, este anormal sa introduc o limitare ca si cum as avea o infrastructura total nepregatita”, a aratat Nicolai.
Bosman: Sa-si asume responsabilitatea pentru victime!
Norica Nicolai a gasit repede intelegere din partea colegilor din Comisia juridica, iar acestia au votat fara sa stea prea mult pe ganduri: 60 km/ora in localitati, 120 km/ora pe drumurile expres sau nationale europene si 100 km/ora pentru celelalte categorii de drumuri, pentru autoturisme si motociclete.
Argumentele Noricai Nicolai au fost demontate, ieri, de seful Politiei Rutiere, comisarul-sef Gino Bosman, aflat la Bruxelles, la reuniunea sefilor Politiilor Rutiere din statele europene. „Chiar azi am discutat aici despre combaterea excesului de viteza. (...)
Potrivit ultimelor studii de specialitate, cresterea cu 5% a limitei de viteza aduce o crestere cu 10% a numarului de accidente si cu 15% a numarului de victime. Pozitia noastra trebuie sa se alinieze cu cea a celorlalte state membre UE care discuta reducerea limitelor maxime de viteza”, a spus Bosman.
In opinia acestuia, drumurile din Romania nu sunt construite pentru viteze mari. „La noi, drumurile sunt prost proiectate, dar, si daca erau bune, tot aveam o problema, pentru ca nu suntem in stare sa asiguram nici macar sistemele de semnalizare corespunzatoare. La noi lipsesc inclusiv acele garduri de pe marginea autostrazii care impiedica animalele sa iasa pe carosabil.
Probabil, senatorii sunt constienti ca, in Romania, autostrazile vor aparea prea tarziu pentru ei. Si atunci, marim limitele de viteza. Cine vrea sa ia asemenea masuri sa-si asume responsabilitatea pentru cresterea numarului de victime!”, a conchis seful Politiei Rutiere.
Lege schimbata de 72 de senatori cand in sala au fost 60!
Modul in care Comisia juridica a Senatului a adoptat luni seara modificarile aduse noului Cod Rutier ridica numeroase semne de intrebare.
Potrivit Mediafax, desi in sala nu erau mai mult de 60 de senatori - care au votat prin ridicarea mainii, dupa ce se anuntase ca sistemul electronic de vot nu va functiona -, prese-dintele de sedinta, Norica Nicolai, a anuntat ca in favoarea proiectului de lege s-au pronuntat 72 de senatori, numarati de secretarii de sedinta.
Mai mult, Nicolai nu a considerat necesara si opinia specialistilor de la Rutiera, care, in timpul sedintei, au avut un reprezentant in sala. Nicolai: „Un text de lege creeaza o posibilitate”
O pozitie interesanta a adoptat si senatorul democrat Gheorghe Constantin, care si-a inceput discursul aratand ca Romania dispune de numai 200 de kilometri de autostrada, dintre care 100 sunt impracticabili. „Desi conditiile structurii drumurilor nu impun, sustin totusi acest proiect”, a aratat el.
Ieri, Nicolai si-a nuantat afirmatiile din Senat sustinand ca cei doua-trei sute de kilometri de autostrada pe care ii are Romania sunt suficienti pentru a mari limitele de viteza.
„Un text de lege creeaza o oportunitate, nu o obligatie”, a adaugat senatorul care, intrebat daca nu intentioneaza sa propuna si o serie de amendamente referitoare la siguranta rutiera, a replicat: „Ca sa nu fie niciun accident, sa mergem cu 20 km/ora pe toate drumurile. E bine asa? (...) Si o sa mai fac o modificare la aceasta lege!”.