New York a primit titlul de cel mai influent oras al modei din lume, pentru al patrulea an consecutiv, informeaza Reuters.
Organizatia non-profit Global Language Monitor monitorizeaza cuvinte sau fraze cheie aparute in mass-media din lume, pe internet sau in blogosfera si pe baza acestora compileaza anual un top al celor mai influente orase ale modei din lume.
In urma cu patru ani, orasul american New York l-a surclasat pe liderul de pana atunci, Paris, si de atunci s-a mentinut pe aceasta pozitie de top.
Anul acesta, Roma s-a situat pe locul al doilea, orasul fiind urmat in ordine de Paris, Milano si Londra.
Hong Kong a primit titlul de cel mai influent oras din Asia de sud, situandu-se in topul general pe pozitia a opta.
Alte prezente notabile sunt orasul chinezesc Shanghai, pe pozitia a 14-a, orasele australiene Sydney si Melbourne pe pozitiile a 12-a, respectiv a 15-a, si cvartetul modei din America de Sud format din Santiago de Chile (19), Rio de Janeiro (20), Sao Paulo (21) si Buenos Aires (22).
Cracovia, unul dintre cele mai mari si mai vechi orase din Polonia, s-a situat pe pozitia a 25-a, pentru ca este privit ca un centru al influentei neo-boeme.
"Topul este surprinzator din numeroase puncte de vedere, majoritatea reflectand natura schimbatoare a industriei modei", a spus Millie Payack, director al Global Language Monitor, intr-un comunicat. "Orase care in trecut au fost considerate neimportante acum au iesit in fata ca zone influente", a adaugat aceasta.
Global Language Monitor, cu sediul in California, Statele Unite, spune ca analizeaza si catalogheaza cele mai noi tendinte in utilizarea si alegerea cuvintelor si impactul acestora asupra unor aspecte variate ale culturii.