Trei ani de intarzieri si aglomeratie spre munte

Trei ani de intarzieri si  aglomeratie spre munte

Lucrarile pe calea ferata dintre Campina si Predeal vor aduce restrictii de viteza si vor injumatati numarul de trenuri.

La sfarsitul lunii iunie vor incepe lucrarile de modernizare si reabilitare a sectorului feroviar cuprins intre localitatea prahoveana Campina si statiunea montana Predeal.

Timp de 40 de luni, perioada in care se va lucra pe acest tronson, trenurile care pleaca din Bucuresti spre Brasov nu vor mai face doua ore si jumatate ca in prezent, ci vor ajunge la destinatie in aproape trei ore, adica cu  intarzieri de peste 20 de minute.

In plus, calatorii vor resimti din plin dezavantajele faptului ca se va circula pe un singur fir in loc de doua: numarul de trenuri care vor face zilnic traseul Bucuresti-Brasov va fi redus la jumatate. Dupa acesti trei ani de intarzieri si aglomeratie, drumul spre Brasov se va scurta cu aproximativ 15 minute fata de durata actuala a calatoriei.

40 de luni de cosmar „Si acum se circula cu limitari de viteza din cauza starii infrastructurii, dar in aceasta perioada de 40 de luni vor fi mai multe restrictii de viteza sau opriri prelungite in anumite statii. Nu putem sa le numim intarzieri pentru ca aceia care vor calatori vor fi anuntati din timp cat vor face pana la destinatie”, ne-a declarat directorul Companiei Nationale de Cai Ferate CFR-SA, Constantin Manea.

Lucrarile de modernizare a acestui tronson, care masoara 47 de kilometri, au fost deja atribuite catre doua consortii, formate din companiile Spie Rail (Franta) - ISAF (Romania), respectiv din firmele Ansaldo Segnalmento Ferroviario (Italia) si ISAF.

Acestea au primit doua contracte, in valoare de 29 de milioane de euro, pentru aceste lucrari. Documentele au fost semnate ieri de ministrul transporturilor, Ludovic Orban, si de reprezentantii Comisiei Europene, care asigura, prin programul ISPA, o cofinantare de 75a din valoarea proiectelor. La sfarsitul lunii mai va fi semnat si contractul de suprastructura a caii ferate.

Avantaje pe masura

„Dupa modernizare se va circula cu 160 de km pe ora in cazul trenurilor de calatori”, a afirmat noul director al CFR. In conditiile in care, in prezent se circula cu 100-120 de km pe ora pe unele portiuni cu restrictii dintre Campina si Brasov, peste trei ani am putea parcurge traseul Bucuresti-Brasov in doua ore si putin.

In plus, fata de anii trecuti, calatorii castiga alte cateva minute datorita modernizarii tronsonului Bucuresti-Campina, lucrari deja finalizate. In prezent sunt impuse restrictii de viteza si pe traseul dintre Bucuresti si Constanta, unde se lucreaza de aproape doi ani.

Pe autostrada - taxa! Noul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, care se va ocupa de infrastructura feroviara si rutiera, Septi-miu Buzasu, a sustinut ieri ca cea mai mare parte a retelei de drumuri nationale, reprezentand 10.700 de kilometri, va fi modernizata pana in 2013.

Alte prioritati ale acestuia sunt incheierea contractelor de  concesiune pentru autostrazile Bucuresti-Brasov si Ploiesti-Focsani. In acest sens, in sedinta de guvern de saptamana viitoare, reprezentantii ministerului vor propune discutarea solutiilor pentru aceste concesionari: taxa de autostrada directa sau platita din bugetul de stat.

SE DESCUIE MINISTERUL

Cazarma lui Basescu Ministrul transporturilor, Ludovic Orban (foto), a cerut ieri ca toate usile din interiorul institutiei pe care le puteau deschide doar angajatii ministerului cu ajutorul unor cartele de acces sa fie in permanenta deschise. „Eu m-am simtit ca in cazarma de cand sunt ministru si am decis sa desfiintez acest sistem de acces pentru ca este un minister public”, a declarat  Orban.

Acesta a explicat ca sistemul de acces a fost instalat in 1999, in urma unui contract semnat de presedintele suspendat Traian Basescu - care in acea vreme ocupa portofoliul de ministru al transporturilor - si de oficialii din acea vreme ai ROMATSA.

Contractul prevedea efectuarea unor servicii de salubritate in minister si implementarea unui sistem de acces pe baza de cartela magnetica, valoarea contractului fiind de 16,8 milioane de lei noi. „Incerc sa schimb un stil de lucru impamantenit in Ministerul Transporturilor, specific camarilei lui Basescu”, a spus Orban.

Ne puteți urmări și pe Google News