Opel Corsa 1.3 CDTi consumă şi poluează puţin, arată şi îşi face treaba bine şi, în plus, mai ştie şi un truc "fierbinte".
Nu ştim cât de supărător ar putea părea pentru sutele de mii de români care se topesc în aceste zile în cutiile lor de conserve ruginite şi producătoare de noxe la scară industrială, dar tocmai am condus un Opel Corsa dotat opţional cu volan încălzit.
Ştim cu toţii cum arată noul model de clasă mică de la Opel, întrucât el a devenit o prezenţă cochetă pe străzile noastre de mai bine de un an. Mai încăpător ca niciodată - aşa cum e cazul cu toate modelele din acest segment - Corsa e, în plus, tot mai surprinzător. Deliciu hibernal. Începeam prin a aminti de volanul încălzit. Chiar dacă în această perioadă temperaturile de peste 30 de grade la umbră sunt ceva obişnuit, în sezonul rece, această opţiune care nu e disponibilă nici măcar la toate maşinile premium va deveni cu siguranţă un aliat de nădejde. Şi un întemeiat motiv de mândrie. Desigur, se poate ridica obiecţia că, spre deosebire de alte extrase care costă suplimentar şi care sunt folosite pe toată durata anului, opţiunea volan încălzit e inutilă cel puţin şase luni.
Preţul pachetului care mai cuprinde şi scaune faţă încălzite variază, în funcţie de versiune, de la 240, la 360 de euro, aşadar vorbim de o sumă totuşi mică pentru un serviciu atât de special. Aminteşte-ţi numai de dimineţile întunecate şi geroase în care ai demarat de acasă cu mâinile bocnă, după ce ai curăţat geamurile şi perimetrul din jurul maşinii de zăpada căzută peste noapte! Consum decent. Apropo de bani, modelul testat, 1.3 CDTi Enjoy, este comercializat cu 12.085 de euro inclusiv TVA. Sub capotă se găseşte versiunea mai slabă a motorului turbodiesel de 1.248 centimetri cubi. Cei 75 de cai-putere şi mai ales cuplul maxim de 170 Nm disponibil de la numai 1.750 rpm nu transformă Corsa într-o maşină ideală pentru întreceri între semafoare, dar, împreună cu transmisia manuală cu cinci rapoarte bine sincronizate, garantează un progres destul de viguros, reconfortant în mediul urban.
Consumul mediu cochetează cu valoarea de 10 l/100 km sub influenţa unei urgenţe, dar în mod normal ar trebui avute în vedere valori sensibil inferioare. Un atu în plus pentru cei care se gândesc la binele comun trebuie să fie oferit de plafonul coborât al emisiilor de dioxid de carbon - numai 119 g/km.