Cartea poştală cu CD

Cartea poştală cu CD

Informaţiile despre obiectivele turistice din Banat sunt comprimate pe un CD multimedia, care este lipit pe ilustratele clasice.

Timişorenii sunt primii români care vor putea expedia în cele mai îndepărtate colţuri ale lumii cărţi poştale multimedia. Aceasta este propunerea autorităţilor judeţene, care susţin că ideea este o premieră la nivel mondial. Fiecare carte poştală are încorporat câte un CD multimedia, fixat de hârtia ilustrată printr-o imprimare specială şi protejat cu o folie transparentă. Cu puţin mai grea decât o carte poştală obişnuită, ilustrata multimedia poate fi expediată prin poştă la fel ca una clasică. Proiect în extindere Produse de Banat Media, noile cărţi poştale fac parte dintr-un proiect finanţat de consiliul judeţean. Momentan există doar două variante lansate pe piaţă, una cu Muzeul Satului Bănăţean, iar cealaltă cu bisericile istorice din Timişoara. La finalul proiectului, turiştii vor avea acces la 15 astfel de ilustrate. CD-urile conţin fotografii, panoramice 3D şi prezentări în limbile română, engleză şi germană, astfel că destinatarul ilustratei multimedia e invitat să introducă suportul electronic în calculatorul personal şi să exploreze din fotoliul său de acasă obiectivele turistice din Timiş. Priză la publicul tânăr Cu panoramă virtuală rotativă de 360 de grade, călătorul virtual poate trece printr-un simplu clic dintr-o încăpere în alta a obiectivelor. Cărţile poştale multimedia costă 15 lei bucata şi momentan se pot cumpăra numai de la Muzeul de Artă din Timişoara, dar urmează să fie comercializate prin oficiile poştale, librării şi alte locuri turistice.

Timbrul necesar expedierii costă un leu, la fel ca pentru orice ilustrată sau carte poştală. De exemplu, cartea poştală multimedia expediată marţi dimineaţa din Timişoara a ajuns la Bucureşti joi, în jurul prânzului. Scepticii îşi pun însă întrebarea dacă vor mai fi tentaţi turiştii virtuali să se transforme în vizitatori reali.

„Nu poate fi vorba de îndepărtare a turiştilor, dimpotrivă. Îţi vei dori mai mult să vizitezi un loc din care deja ai văzut imagini decât unul complet necunoscut, ceea ce e valabil cu atât mai mult pentru turiştii străini. Până la urmă, care e mai atrăgătoare: imaginea nudului sau nudul însuşi?“, spune Emil Banciu, reprezentantul Banat Media. Acesta preconizează că ideea va atrage tinerii, dar şi pe cei mai în vârstă, prin formatul său clasic.

Ne puteți urmări și pe Google News