Comercializarea unui produs aduce unui magazin Auchan un câştig de 0,2%, după cum a arătat ieri Regis Mougel, directorul general al lanţului francez.
Acesta a făcut publică în premieră, în cadrul unei dezbateri organizate de „Ziarul Financiar“ despre sectorul de retail din România, structura preţului unui produs în raftul magazinului. Comercianţii sunt acuzaţi de către producător că ar avea câştiguri de până la 60%.
Potrivit informaţiilor prezentate de Mougel, 72% din preţul unui litru de lapte pe care îl cumpărăm din magazin reprezintă preţul cu care produsul este achiziţionat de la furnizor. Restul reprezintă diverse cheltuieli - energie, salarii, întreţinere - ceea ce face ca profitul magazinului să coboare până la 0,2%.
„Dacă aveţi un câştig atât de mic, de ce nu vă apucaţi de alte afaceri?“, au comentat mai mulţi producători aflaţi la dezbateri, neîncrezători în cifra înaintată de retailer.