McDonald's vrea sa „spulbere” cozile din cafenelele Starbucks, prin introducerea in meniu a unor sortimente sofisticate de cafea.
Proprietarii lantului de fast-fooduri McDonald’s vor sa vanda din 2008 mai multe sortimente de cafea, printre care caffe latte si cappuccino.
Potrivit unui material publicat de „Wall Street Journal”, McDonald’s vrea sa intre in competitie directa cu lantul de cafenele Starbucks, prin introducerea unor baruri separate. Barmani specializati vor prepara pe loc cafea proaspata la aparate de espresso.
Un raport intern al companiei arata ca, in cateva luni, in Statele Unite, peste 14.000 de restaurante McDonald’s deja existente vor fi mobilate cu baruri pentru cafea si alte zeci de mii in Europa. Pana in 2009, toate restaurantele McDonald’s vor avea angajati care se vor ocupa exclusiv de prepararea cafelei.
Batalia intre cele doua lanturi de restaurante nu se va da insa numai in cata frisca vor pune barmanii in cafea sau cata spuma va avea o portie de cappuccino.
Analistii de pe piata din Statele Unite estimeaza ca in curand McDonald’s va anunta si preturile pentru cafeaua preparata pe loc, care vor fi cu aproape un dolar sub cele practicate de competitori. La un pret de 2,11 dolari (1,5 euro) cana, majoritatea americanilor din New York care cumpara cafea de la Starbucks dau cam 633 de dolari (452 de euro) pe an pentru „cura” zilnica de cofeina.
Strategii imprumutate
„Pentru consumatori va fi o mutare castigatoare de doua ori. Vom gasi cafea buna in mai multe locuri”, spune analistul de piata Judy Ganes, citata de presa americana.
Concurenta dintre cele doua companii nu este insa o noutate. Reprezentantii Starbucks „au imprumutat” primii cate ceva din strategia McDonald’s atunci cand au introdus meniuri pentru pranz ori pentru micul-dejun sau cand au lansat posibilitatea de a-ti comanda cafeaua din masina, dupa modelul McDrive.
In conditiile in care concurenta pe piata cafenelelor si a cafelei de calitate se anunta din ce in ce mai acerba, Starbucks si-a temperat previziunile pentru anul acesta.
Reprezentantii companiei au anuntat ca vor sa deschida in 2008 alte 2.500 de restaurante. Planul initial era de peste 2.600 de noi cafenele Starbucks in intreaga lume.