Concertele şi fotbalul îi poartă pe români prin Europa

Concertele şi fotbalul îi poartă pe români prin Europa

Cele mai atractive sunt spectacolele din oraşele externe apropiate, dar fanii înfocaţi cutreieră continentul pentru a-şi vedea idolii. O astfel de excursie costă între 400 şi 800 de euro de persoană.

Din ce în ce mai mulţi turişti caută pachete de vacanţă care includ, pe lângă transport şi cazare, bilete la concerte sau evenimente sportive, spun agenţii de turism. Achiziţionate la pachet, serviciile pot fi mai ieftine şi-i scutesc pe clienţi de stres. Turismul de eveniment este o nişă care s-a dezvoltat din ce în ce mai mult în ultima perioadă. Sighişoara şi Stufstock, atracţiile autohtone

„Putem vorbi despre turism de eveniment pentru divertisment, atât pe plan intern, cât şi pe plan extern. În România, cele mai căutate sunt concertele unor artişti renumiţi din Bucureşti, care strâng zeci de mii de tineri din ţară, dar şi festivalurile de la Sighişoara, festivalurile Stufstock de pe litoral”, spune Ciprian Enea, consultant la www.besttourism.ro. Pe plan extern, cele mai căutate sunt competiţiile sportive (turnee finale de tenis, finale ale unor campionate de fotbal, cursele de Formula 1), dar şi concertele.

Pe plan intern, comparativ cu cel extern, lipsesc însă competiţiile sportive de renume (cu excepţia Cupei Davis), iar performanţele slabe din fotbalul românesc au scos treptat România de pe harta circuitelor turistice. Se poate vorbi însă despre turismul de eveniment business (congrese, târguri de turism, simpozioane). Există chiar agenţii specializate pe acest tip de turism, iar 85%-90% din cifra lor de afaceri este dată de aceste călătorii în interes de serviciu. Formula 1 la Budapesta, fotbal la Munchen

„Evenimentele sportive cele mai solicitate pentru care românii cumpără pachete turistice sunt cursele de Formula 1 şi meciurile de la campionatele europene, din Champions League, un mare interes fiind pentru semifinale şi finale”, spune Mircea Vladu, preşedinte Prestige Tours. Potrivit acestuia, preţurile variază şi în funcţie de hotel, de perioadă, dar şi de loc.

Un loc în picioare este mai ieftin la Formula 1 decât unul aproape de linia de start sau de finish. Pentru cursele de Formula 1 din Budapesta, de exemplu, care se vor desfăşura pe 24-26 iulie, preţul unei excursii de trei zile ajunge la 700 de euro. Pachetul include biletul pentru un loc în picioare, transportul şi cazarea pentru două nopţi cu mic dejun. Iubitorii fotbalului sunt aşteptaţi în iulie în Germania, la un turneu amical. Pachetul costă 290 euro. Se poartă rock-ul

O atracţie constantă sunt concertele care au loc în marile oraşe europene. „Pachetele pentru evenimentele culturale sunt solicitate îndeosebi de tineri de până la 35 de ani, care aleg să meargă mai ales la concertele din Praga şi din Budapesta. Preferă reprezentaţiile Madonnei, ale formaţiei Depeche Mode sau Rolling Stones şi mai puţin concertele clasice sau de jazz”, afirmă Aurelian Bratosin, manager la Butterfly Tourism. În perioada imediat următoare, în topul destinaţiilor va fi Praga, unde vor concerta Limp Bizkit, Simply Red sau Eagles.   Cu biletul de spectacol, excursia de patru zile costă 500 de euro/persoană. Însă, există şi exemple negative. Unul dintre cazuri este concertul formaţiei AC/DC, care urma să aibă loc la kilometrul 15 de pe Autostrada Soarelui. Admiratorii AC/DC, dezamăgiţi de faptul că a nunţatul concert din România a fost o alarmă falsă, îşi pot asculta live idolii în Paris, luna viitoare. Pentru trei nopţi de cazare şi un bilet categoria a doua, fanii pot plăti circa 300 de euro.  MUZICĂ

Trupe celebre cântă la vecini O trupă de talie internaţională, mult aşteptată şi de fanii din România, este cea a irlandezilor de la U2. Megaturneul formaţiei („U2 360 Tour” - n.r.), va începe pe 30 iunie în Barcelona, urmând să cuprindă 14 oraşe europene, printre care cele mai apropiate de România sunt: Zagreb, Chorzow (Polonia), Amsterdam, Milano sau Londra. Pentru fanii Depeche Mode care nu au apucat să-şi cumpere bilete la spectacolul din România, de pe 16 mai, britanicii vor mai trece prin alte ţări din Europa, printre care: Germania, Belgia, Spania, Franţa sau Marea Britanie.

Formaţia britanică îşi va începe, pe 10 mai, la Tel Aviv (Israel), turneul mondial „Tour of the Universe 2009”, care promovează cel de-al 12-lea album al trupei, „Sounds Of The Universe”. Turneul „Sticky&Sweet Tour” relansat de Madonna, va trece şi prin ţara noastră în această vară. Cântăreaţa a adăugat încă 16 ţări europene turneului ei, care debuta pe 4 iulie la Londra.

Fanii rămaşi fără bilete la concertul Madonnei din august, vor putea să o vadă pe divă în Sofia, Budapesta, Belgrad sau Praga. Împătimiţii rock-ului îi vor putea asculta live pe Primal Fear sau Lake of Tears la Festivalul Rock Open City Air, care va avea loc în august, pe malul Dunării (comuna Borcea). (Andreea Marinescu) 

U2. Megaturneul formaţiei irlandeze începe pe 30 iunie FOTO: AFP Photo

AFACERE

Finala Ligii Campionilor, magnet pentru turişti

În ultimele decenii, sportul s-a transformat într-o industrie extrem de profitabilă. Din acest punct de vedere, competiţiile din 2009 sunt un bun pansament pentru afacerile afectate de criză. În Europa, principalele com-petiţii care atrag turişti (şi, implicit, fonduri) sunt, anul acesta, cursele de Formula 1 (care au loc în Monaco, Istanbul, Silverstone, Nürbürgring, Budapesta, Spa şi Monza), turneele Mare Şlem la tenis (Roland Garros, din Paris, Wimbledon - Londra) şi Turul Franţei la ciclism.

La acestea se adaugă, bine înţeles, evenimentele fotbalistice: finala Ligii Campionilor (27 mai, la Roma), finala Cupei UEFA (20 mai, la Istanbul) şi Supercupa Europei (28 august, la Monaco). În plus, sunt multe competiţii sportive amicale care se organizează în diferite oraşe. (Matei Udrea)

PROFIT. Bătălia finalistelor atrage anual zeci de mii de turişti FOTO: AFP Photo

Ne puteți urmări și pe Google News