Îl va tranforma Betsy Myers pe Radu Duda dacă nu într-un „presedintele Web 2.0” măcar într-un „principe Web 2.0”?
Întrebarea nu este nicidecum retorică: de la cooptarea lui Myers, unul dintre consilierii electorali ai lui Barack Obama, în echipa sa de campanie, Principele Radu are o prezență online susținută: pe blogul personal apar mai mereu însemnări noi, site-ul oficial a prins o nouă viață, pe facebook.com ești îndemnat să socializezi cu aceia care îi susțin candidatura, iar site-ul său de dezmințiri pare cuprins de efervescență.
Site de dezmințiri? Da, chiar așa: o face parte Radu Duda din Familia Regală, dar campania electorală se poartă cu arme prea puțin regești. Și astfel, cu o atitudine pe care unii ar putea să o găsească prea puțin princiară, echipa sa de campanie a pornit la lupta cea dreaptă împotriva „minciunilor din presă”.
Nu îmi propun acum să discut acum despre lucrurile mai puțin exacte care ar putea să fie vehiculate la adresa candidatului Radu Duda. Așa cum nu îmi propun acum să dicut despre eficiența tehnicilor de campanie pe care consilierul american ar putea să le creadă valabile, din vârful tastaturii, la mii de kilometri distanță de casă. Tot ce doresc să spun este că demersul Principelui nu se rezumă doar la participarea sa într-o campanie electorală. Și că acest demers ar trebui să țină cont și de următoarea întrebare: va putea Monarhia să își găsească un suflu nou datorită celor mai noi tehnologii de comunicare?
Pentru că Radu Duda ar putea fi învingător chiar dacă va pierde în alegerile: într-o republică semiprezidențială care încă se luptă cu demonii trecutului, aprecierea tinerilor pentru Radu al României ar putea fi un câștig inestimabil pentru Familia Regală. Un câștig la care tehnologiile Web 2.0 pot contribui din plin.
„Principele trebuie să se poarte cu supușii lui în așa fel, încât nicio întâmplare, nici bună, nici rea, să nu-l facă să se schimbe.” Este un citat din „Principele”. Un alt citat din Machiavelli care se poate dovedi perfect adevărat.