CE DREPTURI AVEŢI: Practică comercială incorectă la electrocasnice

CE DREPTURI AVEŢI: Practică comercială incorectă la electrocasnice

Vă răspunde Mihai Titichi şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.

Ion Grosu, din Bucureşti: La sfârşitul lunii februarie am cumpărat un aragaz marca Beco din magazinul Domo, din centrul comercial Real, din Vitan. Pentru că eram la serviciu, fratele meu a primit aragazul, care a fost lăsat în faţa blocului. Aceasta este reclamă mincinoasă, pe site-ul companiei apa re următoarea infor maţie: în oraşele Bucureşti, Con stanţa şi Cluj, livrarea se face până în domiciliul clientului. În celelalte oraşe, livrarea se face până în faţa lo cuinţei. Al doilea aspect este legat de completarea talonului de garanţie. În acest moment, produsul nu are eliberat un talon de garanţie, conform legislaţiei în vigoare, semnat şi ştampilat. Cazul prezentat poate constitui o practică comercială incorectă. Consumatorul ar trebui să reclame acest lucru la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor local, care poate verifica dacă sunt respectate dispoziţiile legale şi poate aplica sancţiuni. În ceea ce priveşte certificatul de garanţie, conform art. 20 din O.G. 21/1992, republicată, vânzătorul este obligat să-l elibereze numai pentru produsele de folosinţă îndelungată, ceea ce ar fi trebuit să se întâmple şi în cazul prezentat. Îl sfătuiesc pe consumator să se adreseze comerciantului şi să solicite acest certificat. Totusi, trebuie menţionat că garanţia legală operează şi fără acest document.

Ne puteți urmări și pe Google News