Cele mai murdare secrete ale companiilor aeriene. Care este realitatea înfricoşătoare şi ce anume este mit
- Silvana Chiujdea
- 30 aprilie 2014, 12:48
Este aerul din avion viciat de microbi? Apa este potabilă? Sunt tratate în bune condiţii animalele de companie în cala avionului? Iată câteva probleme pe care şi le pune oricine călătoreşte cu avionul. Când vine vorba despre condiţiile de zbor pe care le oferă companiile aeriene există şi multă dezinformare, dar şi adevăruri dureroase pe care companiile le-ar dori ascunse.
Budget Travel, a realizat o listă a celor mai murdare secrete ale companiilor aeriene, pe o scală de la 1 la 5. În încercarea de a pune adevărul pe tapet, chiar dacă este dureros, Budget Travel a intervievat piloţi, însoţitori de bord şi alţi oficiali ai companiilor aeriene, care au oferit date preţioase, sub protecţia anonimatului.
Cum sunt ţinute animale de companie în cală?
Zvonul că animalele de companie ar sta în frig şi fără o presiune corespunzătoare în timpul zborurilor este o legendă care sfideaza legile fizicii : La o altitudine de 30.000 de metri, temperaturile ar sub zero, iar oxigenul ar fi insufiecient . Adevărul este că animalele de companie sunt ţinute la temperaturi normale, în condiţii de siguranţă în cală. Cu toate acestea, un drum cu avionul poate fi chinuitor, pista este atât de zgomotoasă în timpul încărcării şi descărcării aeronavei încât muncitorii trebuie să poarte căşti. În aceste condiţii, orice iubitor de animale ar cataloga o astfel de călătorie cu 5 puncte, ceea ce se traduce prin "înfricoşător".
Apa de la bordul avionului este potabilă?
Din păcate testele arată că apa din avion este, uneori, plină de bacterii care ne-ar putea dezgusta, iar acest lucru a fost confirmat de către Agenţia pentru Protecţia Mediului şi Wall Street Journal. Acelaşi lucru este valabil şi pentru cafeaua, ori ceaiul de la bordul avionului. Marile rezervoare care păstrează apa pe avion sunt un teren propice pentru mizeria pe care nu o doreşti la tine în pahar. APE chiar a avertizat persoanele care nu au sistemul imunitar puternic ( inclusiv copii şi bătrânii), să evite să bea apă din avion. Mai bine cumpară o sticlă ! Pe o scală de la 1 la 5 privind pericolul, apa din avion primeşte 5.
Adevărul despre măștile de oxigen
Dacă sunt acționate măștile de oxigen, acestea funcționează timp de aproximativ 15 minute. Acest interval este suficient pentru ca piloții să poată coborî avionul la o altitudine unde oamenii pot respira normal. Mult mai important este faptul că, la altitudine mare, ai la dispoziție doar 15-20 secunde înainte de a leșina din cauza lipsei de oxigen. De aceea pasagerii adulți trebuie să-și pună primii măștile și apoi să le pună copiilor, care nu vor fi la fel de grav afectați dacă leșină timp de câteva secunde.
Cât de murdare sunt lucrurile din avion
Am lucrat ca însoțitor de zbor, iar păturile și pernele sunt împăturite după fiecare zbor și depozitate până la următorul zbor. Iar măsuțele rabatabile sunt, nu de puține ori, folosite drept mese de înfășat pentru bebeluși."
Mâncarea din avion
Piloții primesc feluri diferite de mâncare și nu au voie să o împartă între ei, în caz că ar fi otrăvită. De asemenea, există reguli stricte privind furtul de alimente, ce se pedepsește chiar cu concedierea.
Unde se aruncă conţinutul de la WC?
Avioane nu aruncă conţinutul de la toaletă în aer! Cel puţin nu în mod intenţionat.
Cât de murdare sunt lucrurile din avion Am lucrat ca însoțitor de zbor, iar păturile și pernele sunt împăturite după fiecare zbor și depozitate până la următorul zbor. Iar măsuțele rabatabile sunt, nu de puține ori, folosite drept mese de înfășat pentru bebeluși.
Fulgerele și autoritatea piloților
Avioanele sunt lovite de fulgere tot timpul, iar dacă un pasager provoacă un scandal în avion, pilotul poate decola fără el. După închiderea ușilor, pilotul are autoritate aproape deplină. El poate aresta un pasager, poate da amenzi și, în cazul unui pasager muribund, îi poate scrie testamentul.
O amenințare cu bombă
În asemenea situații, piloții au proceduri clare și trebuie să rămână calmi și să nu alerteze pasagerii.
Dorm piloții în timpul zborurilor?
Unul din doi piloți doarme în timpul zborului, iar unul din trei descoperă, atunci când se trezește, că și celălalt pilot doarme.
Ce se întâmplă când motoarele nu mai funcționează
Dacă ambele motoare cedează, un avion poate plana până la șase mile nautice la fiecare 1.524 de metri. De aceea majoritatea accidentelor au loc la aterizare sau decolare.
Iuminatul ambiental
De ce luminile de avion se diminuează înainte de aterizare? Iluminare slabă pregăteşte ochii lumina zilei, în caz de evacuare de urgenţă. Pe scala de la 1 la 5, se află la 1, deoarece odată ce este înţeleasă această măsură, este una cu efect reconfortant.
Cum aterizează un avion
Dacă în condiții meteo nefavorabile, aveți parte de o aterizare în care sunteți zgâlțâiți nu înseamnă că pilotul n-a știut ce să facă. Din contra, dacă pista este acoperită cu apă, avionul trebuie să aterizeze cu o forță mai mare pentru ca roțile să atingă pista și să se evite acvaplanarea.
Ce face personalul de zbor după anunțul privind închiderea aparatelor electronice
Deseori stewardesele, după ce face acest anunț se duc în partea din spate a aeronavei și trimit SMS-uri.
Adevărul din spatele interdicției privind utilizarea aparatelor electronice
Dispozitivele electronice portabile nu pot prăbuși un avion, dar utilizarea lor poate da mari bătăi de cap piloților. Imaginați-vă că sunteți în cabină, în timpul coborârii spre destinație, și auziți cum comunicațiile cu turnul de control sunt interferate de semnalele a peste 100 de telefoane mobile. Am ratat de vreo două ori OK-ul turnului de control privind aterizarea.
Bagajele de cală
Dacă scrie "Fragil", va fi aruncat și mai tare. Dacă scrie pe ce parte să fie așezat, va fi pus exact pe dos. De obicei trebuie să așezăm peste 100 de bagaje în cala unui avion, așa că vor fi înghesuite oricum numai să încapă.
Cum află personalul de la sol că un avion a fost deturnat
Dacă avionul a fost deturnat, piloții lasă flapsurile ridicate atunci când aterizează, acesta fiind codul care avertizează personalul de pe aeroport că ceva este în neregulă.