Povestea de succes a unei emigrante

Povestea de succes a unei emigrante

Filmul "Hai paura del buio", cu Alexandra Pirici în rolul principal, a avut astăzi premiera de gală la Mostră.

Lungmetrajul lui Massimo Coppola, coprodus din partea României de Tudor Giurgiu (Libra Film), nu va stârni mânia Alessandrei Mussolini aşa cum a făcut-o "Francesca". Este însă posibil ca românii pudibonzi să mai strâmbe din nas pe ici, pe colo din cauza promiscuităţii personajului interpretat de Lia Bugnar.

Eva (Alexandra Pirici) joacă o tânără care îşi pierde slujba din Bucureşti şi pleacă să-şi încerce norocul în Italia, nu fără să aibă şi un scop secundar. Acolo, Anna (Erica Fontana) o găseşte dormind în maşina ei şi o "adoptă": familia o găzduieşte, iar ea are grijă de bunica invalidă.

Deşi lucrurile par să meargă bine pe toate planurile, Eva o urmăreşte neîncetat pe Katia (Lia Bugnar), confruntându-se cu situaţii din ce în ce mai dificile.

Perspectiva interioară

"Acum şi-a dat seama Massimo Coppola, după ce a terminat filmul, că personajul Evei e în centru şi că filmul e povestea devenirii ei", spune Alexandra Pirici. A ajuns de o zi la Veneţia, a acordat deja interviuri - cel mai des a fost întrebată cum a ajuns să lucreze cu regizorul şi cum şi-a abordat per sonajul -, nu a văzut încă "Hai paura del buio" şi se va confrunta cu covorul roşu, publicul şi cu fotografii afe renţi într-o rochie de Andreea Bădală.

Cât despre film, acesta abundă în tăceri, tensiuni şi planuri apropiate, iar scena climactică a confruntării Eva - Katia este extrem de clar delimitată de restul filmului, personajele par din tr-odată mutate pe o scenă. "Aşa a vrut regizorul, şi-a dorit un fel de mică piesă de teatru în film", explică Pirici. Aceasta a fost şi cea mai dificilă de filmat.

"O scenă de cinci minute fără tăieturi! A fost îngrozitor de greu de filmat, pe lângă faptul că aveam 15 pagini de dialog, lucram într-o cameră foarte mică, în care le era foarte greu să se mişte cu camera. Eu la două secunde trebuia să mă mai mut, să mai trag de un scaun… Tot ce mă vezi făcând în acea scenă e de fapt mişcare pentru cameră, ca să se poată muta operatorul. Ca să nu mai spun că nici nu repetasem scena, pentru că Massimo Coppola n-a vrut să o «tocească». Am dat-o la casting şi atât", îşi aminteşte Alexandra Pirici.

Se pare că efortul a meritat: primele cronici italiene ale filmului vorbesc despre cât de acut şi de profund este "Hai paura del buio".

Corespondenţă din Veneţia (Italia).

Ne puteți urmări și pe Google News