În următoarele decenii, titlurile de calitate vor fi citite doar de un număr restrâns de susţinători devotaţi.
Ziarele tipărite vor fi, în circa 20-30 de ani, muzica clasică a presei. Titlurile cele mai de calitate din presa scrisă vor ajunge să fie citite doar de un număr restrâns de susţinători devotaţi care nu vor renunţa la acest obicei, consideră Melinda Tunde Dora, redactorul- şef al publicaţiei ungare „Budapest Business Journal”.
„Modelul de a face presă se va schimba, însă conţinutul nu va dispărea, ci se va muta tot mai mult în media digitale”, a declarat ea, pentru EVZ, cu ocazia forumului LeaderSHE, organizat de Forum Invest la Viena. Presă scrisă pe Twitter
Nici Raina Lazarova, directorul SeeNews din Bulgaria, furnizor on-line de informaţii financiare în zona Europei de Sud-Est, nu crede că ziarul pe hârtie va dispărea în următoarele decenii. Asta nu înseamnă însă că publicaţiile se pot limita doar la varianta tipărită.
„Pentru instituţiile de presă este contraproductiv să evite să meargă pe on-line, pe Twitter, pe LinkedIn sau să nu urmărească discuţiile pe care le nasc articolele on-line. Media print şi on-line ar trebui să comunice mai mult cu cititorii lor”, ne-a spus Lazarova.
Şi Svetla Pehlivanova-Porenta, membră în conducerea EBF TV, post de televiziune de business din Bulgaria, afirmă că „lumea este din ce în ce mai digitalizată”. „Astăzi, dacă vrei să ajungi la un public de o anumită categorie de vârstă, trebuie să fii on-line”, susţine ea. În opinia sa, obiceiul lecturii ziarului tipărit în timpul cafelei de dimineaţă a dispărut, iar presa scrisă are puţine şanse să supravieţuiască.
În acest context, publicaţiile trebuie să-şi urmărească potenţialii cititori în mediile unde aceştia sunt prezenţi, până şi pe Facebook sau în alte reţele sociale.
Jurnalistul de pe stradă
Chiar dacă modelul de a scrie articole de presă este în schimbare, jurnalismul profesionist în stilul Bloomberg sau Reuters nu va muri, consideră Raina Lazarova, de la SeeNews. Ea susţine că „va fi în continuare nevoie de articole, analize şi reportaje profesioniste”.
La rândul său, redactorul- şef al „Budapest Business Journal” este de părere că articolele de investigaţie nu vor dispărea niciodată, oricâte metamorfoze ar suferi publicaţiile de acum încolo.
"Chiar dacă modelul de a scrie articole de presă este în schimbare, jurnalismul profesionist în stilul Bloomberg sau Reuters nu va muri.” RAINA LAZAROVA, director SeeNews, Bulgaria