Boagiu, pe şantierul autostrăzii Medgidia - Cernavodă: "La anul, vom face două ore până la Constanţa"

Boagiu, pe şantierul autostrăzii Medgidia - Cernavodă: "La anul, vom face două ore până la Constanţa"

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, inspectat, astăzi, lucrările la tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia, reatribuit asocierii Astaldi-Max Boegl, după ce Compania de Autostrăzi a reziliat contractul cu francezii de la Colas.

Noul contract a fost semnat în luna septembrie. Valoarea sa depăşeşte 116,4 milioane de euro (circa 499 milioane de lei), fără TVA. Potrivit oficialilor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) prin rezilierea contractului cu firma franceză Colas şi reatribuirea sa italienilor şi nemţilor s-a făcut o economie de 60 de milioane de euro. Potrivit CNADNR, Colas a realizat în doi ani de contract doar 5% din proiect, reprezentând lucrări la terasamente şi la 3 podeţe.

Lungimea totală a tronsonului de autostradă este de 20,49 kilometri, din care 0,20 kilometri reprezintă zona de racordare la Autostrada existentă. Durata contractului este de 63 de luni, respectiv trei luni proiectare la care se adaugă 12 luni execuţie. Perioada de garanţie este de 48 luni. Obiectivul este finanţat din fonduri BEI şi Fonduri de Coeziune. PROMISIUNI În 2012 vom face două ore până la Constanţa pe autostradă

În momentul semnării contractului, oficialii de la CNADNR au promis că pe cei 20,5 kilometri de autostradă dintre Medgidia şi Cernavodă se va putea circula încă din 2012, prin contrcat stipulându-se că se va lucra în două schimburi. "Stadiul în care se află tronsonul Cernavodă - Medgidia ne demonstrează tuturor că decizia rezilierii cu Colas a fost una foarte bună, nu doar datorită preţului mai mic cu 60 milioane deeuro, ci şi prin seriozitatea şi eficienţa noului antreprenor. Anul viitor românii care vor merge spre mare vor avea un traseu mult mai scurt având în vedere deschiderea circulaţiei pe podul de la Cernavodă, darea în circulaţie la o bandă pe sens a tronsonului Cernavodă - Medgidia şi finalizarea integrală a tronsonului Medgidia - Constanţa şi ocolitoarea Constanţa", a declarat şefa de la Transporturi. "O estimare ar fi că vom face 2 ore până la Constanţa", a adăugat aceasta. Potrivit acesteia, pe cele două şantiere de pe Autostrada Soarelui (Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa) lucrează circa 1.400 de persoane. De asemenea, Boagiu a inspectat şi lucrările finalizate cu an mai devreme faţă de termenul contractual la podul din dreptul ecluzei de la Cernavodă. "Avem aici dovada clară că şi în România lucrările pot fi executate rapid, fără costuri suplimentare. Îi felicit pe constructori pentru această lucrare care nu a fost deloc uşoară şi care prin finalizarea ei ne scuteşte pe toţi de traversarea oraşului Cernavodă, economisind astfel timp. Cred că şi locuitorii oraşului Cernavodă sunt încântaţi că au scăpat de traficul aglomerat", a declarat şefa de la Transporturi

Ne puteți urmări și pe Google News

Astaldi are, în prezent, cel mai mare portofoliu de lucrări, dintre constructorii străini prezenţi în România, compania italiană fiind implicată atât în construcţia unor tronsoane de autostradă de pe Coridorul IV de transport Pan-European, cât şi în proiecte civile şi ale primăriilor, construind, printre altele, şi Pasajul Basarab din Capitală.

Autostrada Bucureşti-Constanţa are şapte tronsoane, respectiv Bucureşti-Fundulea, Fundulea-Lehliu, Lehliu-Drajna, Drajna-Feteşti, Feteşti-Cernavodă, Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa. Ce planuri are Boagiu pentru Constanţa "Proiectele MTI pentru Constanţa nu se opresc doar la autostradă. Vrem să asigurăm o dezvoltare a tuturor căilor de comunicaţii către şi dinspre Constanţa astfel încât poziţionarea strategică a oraşului ca poartă de intrare spre Uniunea Europeană să fie exploatată la potenţialul maxim", şi-a anunţat Anca Boagiu intenţiilor. Printre proiectele realizate Boagiu a amintit: modernizarea infrastructurii feroviare şi reducerea duratei călătoriei cu trenul la 2h30min, proiectele de construcţie a celor două tronsoane ale Autostrăzii Soarelui, operarea liniei de ferry-boat care leagă Constanţa de Istanbul, precum şi proiectul de modernizare a Aeroportului Mihail Kogălniceanu cu fonduri europene, care se află în evaluare. "Toate acestea sunt premise pentru a asigura o dezvoltare a Constanţei ca pol de creştere economică pentru regiune", a conchis ministrul Transporturilor.