Atât contribuabilii care transmit formularul pe internet, cât şi cei care o fac la ghişeu pot afla dacă l-au completat corect chiar de pe site-ul Fiscului.
Companiile şi persoanele fizice care au angajaţi şi depun la Fisc declaraţia unică pot verifica în ce stadiu se află documentul chiar pe site-ul instituţiei. Fie că au depus formularul 112 la ghişeu, fie că l-au transmis pe internet, contribuabilii pot afla de pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) dacă documentul a fost completat şi depus corect. Pentru aceasta, ei trebuie să acceseze adresa www.anaf.mfinante.gov.ro/StareD112/.
Cei care au depus declaraţia unică pe internet vor introduce codul unic de înregistrare (CUI) al societăţii şi indexul de încărcare, care este un număr generat în momentul în care fişierul care conţine declaraţia a fost înregistrat ca fiind depus cu succes în sistemul informatic al Fiscului.
Angajatorii care au depus documentul la ghişeu trebuie să completeze CUI-ul, precum şi numărul de înregistrare eliberat după depunere.
6% din declaraţii sunt greşite
Până marţi, cu trei zile înainte de 25 martie - termenul pentru obligaţiile aferente lunii februarie -, circa 425.000 de contribuabili au depus formularul 112 la administraţiile financiare, potrivit datelor Fiscului, transmise EVZ. Dintre aceştia, doar 11% au ales metoda depunerii declaraţiei pe internet.
Totodată, din totalul declaraţiilor depuse, peste 25.000, adică circa 6%, nu au fost valide. Ce trebuie să facă angajatorii în cazul în care află că declaraţia nu a fost transmisă corect? Potrivit instrucţiunilor de lucru, ei trebuie să depună declaraţia, în termen de trei zile, "într-o formă care poate fi prelucrată sau, după caz, corectată", spun reprezentanţii ANAF.
Cei care au certificate digitale vor depune din nou declaraţia pe internet, completând cu atenţie câmpurile, iar la ghişeu se vor prezenta cu copia declaraţiei pe hârtie, pe care a fost înscris numărul de înregistrare şi data depunerii şi formatul electronic al declaraţiei pe CD.