Ce criterii au românii la achiziţionarea unui autoturism

Ce criterii au românii la achiziţionarea unui autoturism

Cei mai mulţi dintre români sunt interesaţi, în primul rând, de consumul unui autoturism, înainte să procedeze la achiziţionarea acestuia, mai mult de 68,3% dintre participanţii la un sondaj indicând acest criteriu ca fiind cel principal, potrivit unui studiu realizat de ivox.ro.

De asemenea, majoritatea cumpărătorilor sunt dispuşi să cheltuiască maximum 15.000 de euro pentru achiziţia unui autoturism.

Datele obţinute în urma sondajului de opinie arată că cele mai importante criterii în achiziţionarea unui autoturism sunt consumul mediu (68,3%), dotările (45,8%), tipul de combustibil (45,6%), opţiunile de achiziţie disponibile (39,2%) şi motorizarea (38%).

Rezultatele diferă faţă de cele obţinute în urmă cu patru luni la sondajul "Calitatea produselor şi serviciilor auto", când datele scoteau în evidenţă faptul că cele mai importante aspecte sunt opţiunile de achiziţie disponibile (pentru 22,9% dintre respondenţi), cutia de viteze şi tipul de transmisie (pentru 12,9%), capacitatea cilindrică şi brandul (pentru 10% dintre participanţii la sondaj).

Ne puteți urmări și pe Google News

Un motiv posibil al discrepanţei obţinute se datorează faptului că, în prezent, majoritatea cumpărătorilor de maşini sunt mult mai atenţi la caracteristicile autoturismelor şi la costurile indirecte pe care acestea le presupun, datorită scumpirii carburanţilor, spun reprezentanţii ivox.ro.

Motorizarea diesel, cea mai apreciată la maşinile second-hand

În schimb, atunci când vine vorba despre achiziţionarea unui autoturism second-hand, cele mai importante criterii de alegere sunt consumul mediu (68,7%), costurile de întreţinere (61,5%), dotările (47,8%), anul de fabricaţie (47,5%) şi kilometrajul (45,3%).

Cei mai mulţi respondenţi optează pentru achiziţionarea unui automobil cu motor Diesel (57,9%), în timp ce 26,9% optează pentru cele pe benzină.

În ceea ce priveşte metoda de achiziţie, 26,9% dintre respondenţi ar dori să cumpere o maşină nouă, cu plata integrală, iar un procent identic ar dori să cumpere o maşină second-hand, prin sistem leasing, rate sau alt program de achiziţie de la un dealer autorizat al mărcii.

Ce buget mai alocă românii pentru achiziţii auto

Pentru achiziţionarea autoturismului dorit, majoritatea respondenţilor (82,6%) ar fi dispuşi să cheltuiască până în 15.000 euro, 25,3% dintre respondenţi sunt dispuşi să aloce sub 5.000 euro, 38,4% între 5.001 şi 10.000 euro, iar 18,9% între 10.001 şi 15.000 euro.

Mărcile de automobile cele mai des întâlnite în rândul respondenţilor sunt Dacia (23,3%), Volkswagen (16,6%), Opel (11,5%), Renault (7,9%), Ford (6,7%) şi Skoda (5,3%).

Majoritatea participanţilor la cercetare s-au declarat în mare măsură mulţumiţi de maşinile pe care le deţin, 41,4% dintre ei afirmând chiar că sunt complet mulţumiţi. Acest procent creşte semnificativ în rândul celor care deţin Volkswagen, 53,7% dintre aceştia fiind complet mulţumiţi de maşinile pe care le deţin.