Doar benzinăriile mici vor fi primite în centrul Capitalei

Doar benzinăriile mici vor fi primite în centrul Capitalei

În zonele centrale ale Bucureştiului vor putea fi construite numai puncte de alimentare cu două pompe. În cartierele de la periferie vor fi admise staţiile cu cel mult patru pompe.

Consiliul Concurenţei a obligat Primăria Capitalei să ridice interdicţia potrivit căreia nu se mai pot construi benzinării în centrul oraşului. Totuşi, ca să prevină apariţia staţiilor de carburanţi lipite de blocuri sau a celor care ocupă o suprafaţă prea mare, specialiştii municipalităţii au pus pe hârtie un proiect care reglementează condiţii mai restrictive pentru construirea noilor puncte de alimentare. Cele existente nu vor fi afectate însă de noua lege.

Potrivit arhitectului-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu, regulamentul a fost pus pe hârtie pentru a stopa construirea haotică a benzinăriilor. "După ce proiectul va fi aprobat, nu se vor mai putea construi în zona centrală benzinării cu mai mult de două pompe. Cele existente nu vor fi afectate de acest act", a explicat Pătraşcu.

La 25 de metri de locuinţe

Ne puteți urmări și pe Google News

"Se interzice amplasarea staţiilor de distribuţie a carburanţilor în pieţe publice, pe spaţiile verzi, în zona Centrului Istoric şi în zona Bucureşti 2000 (până la aprobarea Planului Urbanistic Zonal), la mai puţin de 100 de metri de intersecţii (măsuraţi din centrul acestora), la mai puţin de 100 de metri de spitale şi de unităţi de învăţământ de orice fel", se specifică în proiect.

Municipalitatea vrea să reglementeze şi distanţa minimă între două benzinării: 500 de metri între două staţii de distribuţie situate pe aceeaşi parte a drumului. Asta, cu condiţia de a nu încurca circulaţia. Iar în ceea ce priveşte siguranţa oamenilor, benzinăriile vor trebui să fie construite la minimum 25 de metri distanţă de locuinţe.

În plus, vor trebui să aibă spaţiu verde pe minimum 20% din totalul suprafeţei. În plus, investitorii ar putea fi obligaţi să ţină cont de părerile specialiştilor, astfel încât viitoarele staţii să nu afecteze peisajul urban. Mai mult, acestea vor trebui dotate şi cu puncte sanitare.

"În zonele urbane, terenul este o resursă limitată"

În zona I, delimitată de arterele: Iancu de Hunedoara, Ştefan cel Mare, Mihai Bravu, Calea Văcăreşti, Niţu Vasile, Izvorul Rece, Drumul Găzarului, Grigore Vodă, străpungere peste Şoseaua Giurgiului până la intersecţia cu prelungirea Progresului, Geniului, Grozăveşti, Pasaj Basarab, Nicolae Titulescu şi Iancu de Hunedoara se vor putea construi doar puncte de alimentare cu carburanţi cu câte două pompe.

Practic, în zona încercuită de inelul principal de circulaţie al Bucureştiului vor putea alimenta doar două maşini odată.

"Motivul acestei măsuri ţine de faptul că, până la data intrării în funcţiune a Regulamentului aprobat, proiectele de benzinării a căror construcţie a început erau dimensionate ca pentru zone extraurbane. Or, în zone urbane, terenul este o resursă limitată, astfel încât utilizarea sa trebuie să fie eficientă din punctul de vedere al diverselor tipuri de utilizatori, nu numai al operatorilor/ firmelor de comercializare carburanţi", motivează iniţiativa edililor arhitectul-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu.

În Dristor şi Muncii, ar putea alimenta câte patru maşini

Totodată, consilierii generali ar putea decide ca în zona II, delimitată de străzile: Petricani, Doamna Ghica, Chişinău, Nicolae Grigorescu, Drumul la Sere, Vitan-Bârzeşti, Iriceanu, Turnu Măgurele, Luică, Anghel Alexandru, Zeţarilor, Braşov, Ghencea, Lujerului, Virtuţii, Constructorilor, Calea Griviţei, Pe tricani, să se poată amenaja doar staţii de distribuţie a carburanţilor cu maximum patru pompe, cu clădiri-anexă şi fără magazine sau terase.

"În zona III, cuprinsă între limita zonei I şi limita administrativă a municipiului Bucureşti, se vor construi staţii de distribuţie a carburanţilor cu patru sau mai multe pompe, cu sau fără clădiri auxiliare (magazine, spaţii de cazare, spălătorii de maşini, ateliere de reparaţii sau parcaje)", se mai specifică în proiectul care urmează să primească avizul consilierilor generali.

"Nu se vor mai putea construi în zona centrală benzinării cu mai mult de două pompe.“ GHEORGHE PĂTRAŞCU, arhitectul-şef al Capitalei