REZULTATE BAC 2012. Eleva cu 10 pe linie din Bucureşti a ales România: "Vreau să intru la ASE"

REZULTATE BAC 2012. Eleva cu 10 pe linie din Bucureşti a ales România: "Vreau să intru la ASE"

REZULTATE BACALAUREAT 2012. De o modestie rar întâlnită, una dintre elevele de zece din Capitală spune că succesul ei se datorează implicării profesorilor şi părinţilor. Dacă majoritatea celor ca ea au deja bagajele pregătite pentru universităţile din străinătate, din fericire, în cazul Ioanei, ţara noastră câştigă un elev. Tânăra absolventă a ales să meargă la Academia de Ştiinţe Economice.

În tot dezastrul de la examenul de bacalaureat, se remarcă şi elevi care au reuşit performanţa maximă, 67 în total. În Bucureşti, sunt treielevi care au luat examenul cu zece "curat", iar printre ei se numără şi Ioana Lungu, absolventă a Colegiului "Gheorghe Lazăr", unul dintre cele mai bune din Capitală.  Modestă, Ioana recunoaşte că nu credea că este posibil să iei un examen atât de greu cu nota zece. Îşi propusese, totuşi, de la bun început să ia o notă cât mai mare, pentru a intra la facultatea dorită, Academia de Studii Economice, o specializare de top- Administrarea Afacerilor în limba germană. Nimic nu i s-a mai părut însă imposibil în momentul în care a văzut subiectele, deloc controversate şi deloc grele, scuze pe care le-au invocat doar cei care au lăsat cartea deoparte în cei patru ani de liceu. "Cel mai uşor mi s-a părut la logică, mai ales că participasem şi la Olimpiada naţională, unde am obţinut o menţiune. Cele mai mari emoţii le-am avut la limba română, dar subiectele s-au dovedit a fi accesibile. Nu mi-a picat nimic din ceea ce nu învăţasem, iar controversa cu poezia pur şi simplu nu există. Eminescu era inclus în programa şcolară, era unul dintre cei mai cunoscuţi poeţi, s-a dat chiar şi la simulare", povesteşte Ioana. "Părinţii m-a adus cu picioarele pe pământ mereu" Când vine vorba despre reţeta succesului, tânăra dă o adevărată lecţie de simplitate. "Cel mai important este faptul că în cei patru ani de liceu m-a implicat, am fost atentă la ore, iar în clasa a XII-a n-am făcut decât să repet, pentru că aveam baza. Sincer, nu am învăţat la foc continuu, adică nu pot să zic că am făcut sacrificii extreme, ci am încercat să îmbin utilul cu plăcutul. Pur şi simplu am învăţat mai bine atunci când m-am simţit relaxată. Meditaţii am făcut doar la română, pe ultima sută de metri. Pur şi simplu am încercat să respect foarte bine baremul, cerinţele, asta cred că a contat cel mai mult", spune tânăra, care nu uită să le mulţumească părinţilor şi profesorilor, autorii din umbră ai acestui rezultat frumos. "Am avut profesori foarte buni la liceu, dar şi părinţi care m-au adus cu picioarele pe pământ de fiecare dată când am lăsat-o mai moale", recunoaşte Ioana. "Sincer, prioritatea celor care au picat nu este învăţatul" Absolventa de zece consideră că doar colegii ei sunt de vină pentru dezastrul de la bacalaureat. "Sincer, elevii care nu au promovat nu aveau ca prioritate învăţatul şi nu mi se pare o scuză să dai vina pe organizarea riguroasă a examenului, pe camerele de luat vederi care nu intimidează pe nimeni. Pentru asta nu trebuie să dai vina nici pe Victor Ponta, că a copiat şi nu păţeşte nimic, aşa cum am mai văzut". Odată ce a scăpat de febra examenelor, Ioana nu se aşteaptă însă la mari recompense. Va merge la mare, în Italia, cu părinţii, după care va călători cu prietenii. CITIŢI ŞI:

  • REVOLTA ELEVILOR PICAŢI LA BAC 2012: "Premierul copiază şi nu păţeşte nimic, dar pe noi ne verifică la sânge"
  • REZULTATE BAC 2012. S-au publicat rezultatele oficiale. Promovare la nivel naţional: 43,04%
  • REZULTATE BAC 2012. Judeţele cu cei mai deştepţi elevi din România, care au luat examenul cu 10
  • REZULTATE BAC 2012. În Bucureşti, au luat Bac-ul 39% dintre candidaţi.VEZI explicaţiile
  • REZULTATE BACALAUREAT 2012. DEZASTRU ÎN ILFOV: 85% PICAŢI
  • REZULTATE BAC 2012. Cei mai deştepţi elevi din România, care au luat examenul cu 10
  • BAC 2012, ca examen de exterminare: "Proba de mate, fizică sau chimie nu le este utilă absolvenţilor de şcoli tehnologice". Vezi analiza profesoarei Camelia Gavrilă

Ne puteți urmări și pe Google News