Cine este de fapt Gucci

Cine este de fapt Gucci

Este simbolul luxului. Sex, putere şi avere sunt trei cuvinte care pot defini Gucci. De la începuturile umile şi până a ajuns în vârful piramidei, Casa Gucci a cunoscut multe răsturnări de situaţie, care nu au făcut decât să sporească succesul acestei mărci de lux.

Pentru şaua de cal

Totul a început în 1881, odată cu naşterea lui Guccio Gucci, fondatorul acestui gigant al modei. Provenind dintr-o familie de meşteşugari, în adolescenţă el s-a mutat la Paris şi apoi la Londra, ocupând funcţia de coordonator al restaurantului Hotelului Savoy. Locuind într-unul dintre cele mai cosmopolite oraşe din lume, Guccio a observat şi a asimilat diferite culturi, idei, stiluri şi a învăţat despre estetica sofisticării. Când s-a întors în Italia, în 1920, Guccio şi-a deschis primul magazin Gucci în Florenţa, cu un capital de 30.000 de lire. Primul succes al magazinului Gucci a venit odată cu creaţiile artizanale din piele şi cu accesoriile pentru şaua de cal!

Pe măsură ce a crescut numărul clientelei rafinate, magazinul Gucci a evoluat, încet şi sigur. Familia s-a înmulţit, iar fiii lui Guccio Gucci au deschis primul magazin de peste ocean, în New York, în pofida obiecţiilor susţinute ale tatălui lor, care a şi decedat în acelaşi an. Fraţii Gucci au perseverat în creaţiile lor şi au inventat modele ce urmau să devină "clasice" în istoria modei. În această categorie se încadrează poşeta cu baretă din bambus, cataramele de curea cu însemnul mărcii, fularele, genţile de călătorie şi pantofii cu lanţ.

Ne puteți urmări și pe Google News

Miza pe sex

Anii '60 au marcat explozia "Statutului de simbol", iar Gucci şi Florentine Pucci s-au numărat printre primele mărci italieneşti de prestigiu internaţional. Producţia pieselor Gucci a cunoscut o creştere impresionantă odată cu deschiderea unei fabrici imense la periferia Florenţei. La începutul anilor '90, designerii s-au hotărât să reevalueze valorile familiei Gucci, şi anume artizanatul din piele. Pentru a depasi criza, ei au redus numarul pieselor comercializate de la 20.000 la 5.000, concentrându-se numai asupra celor mai bine vândute produse (au micşorat chiar şi numărul distribuitorilor). În 1993, Gucci angaja un tânăr designer american - Tom Ford, iar această mişcare urma să salveze brandul şi să-l aducă pe cele mai înalte culmi ale succesului. Ironia sorţii este că Gucci era cât pe ce să-l concedieze pe "binefăcător" la începutul carierei, deoarece îi considera creaţiile "mult prea trendy"! Din 1994, când Ford a fost numit Creative Director, Gucci a început să producă haine şi accesorii de lux ce emanau senzualitate, feminitate şi stil, susţinute de campanii publicitare foarte îndrăzneţe şi futuriste. În tot ceea ce a creat, Tom Ford a mizat pe sex, şi nu a greşit deoarece noua alură a adus Casei de modă un succes fără precedent. Astăzi, Casa Gucci este un "trend setter" internaţional, plagiat de miliarde de contrabandişti, şi vârful de lance al prezentărilor de modă. Nici vedetele nu sunt insensibile la simbolul luxului: de la Grace Kelly până la Christina Aguilera, staruri din toate domeniile au vrut să-şi asocieze numele cu Gucci.