Pirpiliu: Oprescu să informeze CGMB cu privire la firma din China care ar urma să construiască autostrada suspendată

Pirpiliu: Oprescu să informeze CGMB cu privire la firma din China care ar urma să construiască autostrada suspendată

Preşedintele organizaţiei PDL Sector 5, Ştefan Pirpiliu, a declarat duminică, într-o conferinţă de presă, că niciunul dintre consilierii PDL din Consiliul General al Municipului Bucureşti (CGMB) nu va aproba proiectul primarului general Sorin Oprescu privind construcţia autostrăzii suspendate.

Potrivit democrat-liberalului, proiectul autostrăzii suspendate este „fantezist”, „o bătaie de joc la adresa problemelor reale ale bucureştenilor'”, şi mai ales, un proiect cu un cost de realizare de 1,6 miliarde euro. „Reprezentanţii PDL în Consiliul General al Municipiului Bucureşti se vor opune acestui proiect până în momentul în care lucrurile vor reveni în zona firescului. Pentru asta trebuie prezentat şi discutat la modul serios acest proiect, pentru că el catalizează banii de investiţii ai Capitalei pe următorii 5-6 ani. Trebuie să cunoaştem nişte termene concrete şi nişte costuri mai amănunţite ale proiectului. Nu se pot aproba titluri generice. Trebuie văd cât costă fiecare acţiune în parte şi dacă merită”, a spus acesta. Ştefan Pirpiliu a susţinut că primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a solicitat CGMB aprobarea proiectului şi a indicatorilor tehnico-economici de realizare fără a le da explicaţii cu privire la modul în care urmează să se desfăşoare lucrările. „În această săptămână, Sorin Oprescu a solicitat Consiliului General să aprobe indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii suspendate. A cerut să i se aprobe un proiect de 1,6 miliarde euro. A făcut-o cu nonşalanţă, ca un administrator de bloc, care informează la şedinţă că e nevoie să văruim scara de bloc în timp ce prin tocărie se scurge apa. A făcut-o fără să se consulte cu bucureştenii sau fără ca vreo autoritate competentă să îşi dea avizul. A venit cu aceşti indicatori tehnici peste noapte, fără a le prezenta consilierilor generali proiectul. (...) Directorul general de infrastructură din Primărie a recunoscut public că a terminat proiectul cu o noapte înainte de a fi prezentat public”, a spus preşedintele PDL Sector 5. „Primarul general ar trebui să informeze CGMB cu privire la firma din China” Acesta a explicat că proiectul amintit ar fi de două ori mai scump decât închiderea tradiţională a inelului median al Capitalei, iar un kilometru al autostrăzii suspendate ar ajunge să coste 120 milioane euro. De asemenea, Ştefan Pirpiliu a adăugat că primarul general ar trebui să informeze CGMB cu privire la firma din China cu care se doreşte construcţia autostrăzii suspendate în parteneriat public-privat fiindcă implicarea unui „privat” ar putea conduce la aplicarea unei taxe pentru bucureştenii care vor dori să circule pe acest tronson de drum. „Trebuie să fie prezentat partenerul pe care Sorin Oprescu îl are în vedere pentru această lucrare. Nu cred că sunt prea multe firme capabile să gestioneze un proiect de 1,6 miliarde de euro. (...) Nu ne-a prezentat nimic despre această firmă. Nu ştim nici despre 'chinezii secreţi' ai primarului general, sau dacă le-a adresat vreo invitaţie în acest sens (referire la parteneriatul public-privat pentru construcţia autostrăzii suspendate -n.r.). (...)Un privat va trebui să îşi recupereze cumva banii investiţi, aşa că, probabil, se va introduce o taxă pentru cei care vor dori să folosească acest tronson. Trebuie făcute, de asemenea, şi studii dacă bucureştenii vor folosi acel tronson şi dacă vor şi plăti pentru el”, a mai spus democrat-liberalul. Pirpiliu a explicat că, în opinia sa, Primăria Capitalei ar trebui să se preocupe mai mult de problemele „curente” ale bucureştenilor fiindcă, „în condiţiile în care ai foarte mari probleme în a asigura plata energiei termice, în condiţiile în care RATB funcţionează aproape la cote de avarie, când sunt zeci de proiecte aprobate şi neîncepute, a veni cu un proiect ca acesta este de-a dreptul sfidător”. Pirpiliu: costul închiderii inelului median ar fi de două ori şi jumătate mai mic Preşedintele PDL Sector 5 a precizat că există un „master plan al Capitalei” prin care costul închiderii inelului median ar fi de două ori şi jumătate mai mic decât cel prevăzut în proiectul primarului general al Capitalei, 600 milioane euro. Proiectul de hotărâre privind realizarea inelului median de circulaţie în zona de Nord a Capitalei(tronson Lacul Morii-Şoseaua Colentina) nu a mai fost introdus pe ordinea de zi de joi a CGMB, au decis consilierii municipali, după două ore de dezbateri. Liderii grupurilor politice din Consiliul General, cei ai Puterii şi Opoziţiei, s-au contrazis şi s-au acuzat reciproc pe marginea proiectului.Reprezentanţii PDL au arătat, prin vocea preşedintelui de şedinţă Călin Murg, că acest proiect nu a fost publicat pe site-ul municipalităţii şi practic el nu este cunoscut de către consilieri, aşa cum impune legea. Viceprimarul general Mircea Raicu a spus, de la tribuna şedinţei CGMB, că proiectul propus pentru a fi introdus pe ordinea de zi suplimentară a şedinţei de joi de primarul general aparţine master planului aprobat în anul 2000 de către consilierii generali. Raicu a spus că nu ştie ce aduce nou proiectul susţinut de edilul şef. Reprezentanţii USL au susţinut vehement introducerea pe ordinea de zi a acestui proiect, considerându-l foarte necesar pentru Bucureşti, chiar dacă preţul de cost este mare. După cele aproape două ore de dezbateri, consilierii au votat ca documentul să nu mai fie introdus pe ordinea de zi. Oprescu: Acţiunea consilierilor este una electorală Primarul gEneral Sorin Oprescu a declarat după vot că acţiunea consilierilor este una electorală, care vine să frâneze dezvoltarea oraşului. „Într-un fel mă aşteptam, că CGMB a intrat în logica electorală pentru a nu se întâmpla nimic în Bucureşti. Se vede cine doreşte binele, ăsta este binele lor şi apoi să treacă una, două luni şi să spună de ce nu s-a făcut nimic”, a spus Oprescu.