Spectacol de neuitat la Promenada Operei

Spectacol de neuitat la Promenada Operei

Un recital de liră a deschis spectacolul de pe estrada Operei Naționale. Sâmbătă seara, 10.000 de oameni au veni să asculte arii celebre la deja tradiționalul eveniment de anunțare a stagiunii de toamnă.

Statuile vii, aduse de la Teatrul Masca, luminile colorate, artificile, dar mai ales baletul și acordurile lirice i-au purtat pe cei 10.000 de oameni veniți la cea de-a opta ediție a „Promenadei Operei” într-o lume de basm. Spectacolul a devenit deja o tradiţie, iar alături de orchestră, aflată sub bagheta dirijorului Cristian Sandu, pe scenă au urcat nu mai puțin de 200 de artiști, printre care: tenorii Ștefan Pop și Augustin Hotea, baritonul Șerban Vasile, sopranele Ala Cheptini, Irina Baianţ și mezzo-soprana Liliana Mattei Ciucă, alături de soliștii Irina Iordăchescu și Iulia Isaev.  

Cu un public variat, de la copii, la domni și doamne în vârstă, de la persoane îmbrăcate lejer până la femei elegante și bărbați în costum, „Promenada Operei” s-a aflat sub semnul înnoirii. O distribuție tânără, o clădire aflată în renovare și un repertoriu în întregime nou. Mai mult, evenimentul a inclus, pe lângă titluri de arii celebre și lucrări coregrafice cunoscute.

Stelian Olariu, rețeta succesului la 86 de ani

Legendă vie a Operei Române, la 86 de ani, Stelian Olariu (foto), maestrul corului Operei nu a lipsit de la eveniment. De bagheta lui ascultă nu mai puțin de 90 de artiști. Considerat unul dintre cei mai longevivi dirijori de cor de operă, după 54 de ani de activitate și un repertoriu de peste 100 de titluri, Stelian Olariu spune că nu are niciun regret. Artistul pare să fi găsit rețeta fericirii, chiar dacă spune că pasiunea i-a ocupat tot timpul. „Pentru mine, munca cu corul a fost o ocazie, mi-a dat posibilitatea de a mă desfășura într-o meserie pe care am iubit-o. De aici a plecat tot devotamentul meu. În acești ani corul a fost adus la un nivel lăudat de formații din străinătate. Pe bună dreptate, rezultatele au fost splendide”, a povestit Olariu pentru EVZ. Pasiunea i-a ocupat tot timpul. „Ce mai puteai să faci altceva. Am reușit măcar să pot să mă bucur să scriu pentru cor. Am scris pentru coruri bisericești, într-o perioadă în care alții nu se aventurau, perioada comunistă”, explică Olariu. Muzică bisericească „Sunt bucuros că și la ora actuală corul îmi aduce mulțumire. Din lucrările mele se cântă în bisericile din toate orașele mari ale țării, și la Patriarhie. Lucrările mele au fost preluate și de Corul Radio și de Corul Filarmonicii și chiar la noi, la Operă. Este singurul lucru pe care mi l-am putut permite sa-l fac, pe lângă Operă. Dar cu ce eforturi! Deci, o viață închinată pentru a se face cor la Operă”, a explicat Stelian Olariu. Maestrul a schimbat cinci generații. „O generație de coriști se formează în 10 ani. Am avut parte de coriști serioși, pentru că altfel nu se poate face muzică corală la Operă”, arată Olariu. Dacă primii 26 de ani a fost singur, acum, alături de el, ca asistent, se află Daniel Jinga.

Stagiunea 2014-2015 Sâmbătă seara, în parcul Operei din București, au răsunat notele ariilor și duetelor celebre ce anunțau noua stagiune din care nu vor lipsi operele verdiene „La Traviata” în regia lui Paul Curran și „Falstaff” în viziunea regizorală a celebrului Graham Vick, “Manon Lescaut” de Giacomo Puccini, în regia lui Jonathan Kent, precum și producțiile de balet, „La fille mal gardée” de Ferdinand Hérold și John Lanchbery, în coregrafia lui Sir Frederick Ashton și „Giselle” de Adolphe Adam, în coregrafia lui Ethan Stiefel și Johan Kobborg.

^  „Giselle”, de Adolphe Charles Adam, în coregrafia lui Johan Kobborg și Ethan Stiefel

Statuile vii, oferit de Teatrul Masca foto: ONB_Mihai Cosma

Spectacolul s-a încheiat cu focuri de artificii Fotografii: ONB_Mihai Cosma

Ne puteți urmări și pe Google News