Fiecare român cu durerea lui

Fiecare român cu durerea lui

„Mama mea are hemipareză și nu are drept de însoțitor”

Nu ştiu câte mii de bolnavi, aflaţi în suferinţă şi deznădejde, au mulţumit cerului şi domniilor voastre pentru ceea ce s-a întâmplat în ziua de 13 mai 2014, atunci când toată mass-media, centrală şi locală, anti sau pro PSD, a anunţat că „a fost semnat un ordin comun privind aprobarea criteriilor de încadrare în grad de handicap, care permite încadrarea persoanelor cu accident vascular sever în grad de handicap grav, cu asistent personal, în funcţie de rezultatul evaluării complexe”.

Domnilor Miniştri, acest ordin nu se aplică în totalitate. Mai exact, persoanele care au rămas cu hemipareze în urma unui AVC, nu au drept de însoţitor. Indiferent de gradul de afectare, de dependenţa de o altă persoană, de ancheta socială sau de concluzia medicilor. Mama mea, în vârstă de 80 de ani, se află, din nefericire, într-o asemenea situaţie. Am fost la Comisia Judeţeană de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap. Aşa am aflat că hemipareza nu se mai încadrează la handicap cu drept de însoţitor, chiar dacă acest handicap este sever, că singurul drept este cel pentru o indemnizaţie. Stupoarea a venit abia în momentul în care mi s-a dat explicaţia: Ordinul de Guvern din 13 mai a.c. a suferit modificări. Cum se poate întâmpla un asemenea lucru? Despre ce modificări este vorba? De ce nu s-au făcut publice aşa cum s-a procedat la semnarea ordinului?

Explicaţi-le, vă rog, mamei mele şi celorlalţi aflaţi în aceeaşi situaţie, de ce le-aţi dat mai întâi o speranţă, ca apoi să le-o smulgeţi? De ce i-aţi inclus mai întâi într-o categorie, ca apoi să-i excludeţi ?

Ne puteți urmări și pe Google News

De ce i-aţi anunţat mai întâi, cu surle şi trâmbiţe, din Palatul Victoria, că le întindeţi o mână, ca apoi, tacit, să-i fugăriţi pe uşa din dos?

De ce o persoană care nu se poate hrăni (nicidecum găti), nu se poate spăla, nu se poate deplasa, nu-şi poate scoate pastilele din folii pentru a le înghiţi, are nevoie de scutece, cu alte cuvinte nu se poate descurca singură în nicio situaţie, nu primeşte sprijin de la societatea pentru care a muncit zeci de ani? Pentru a nu fi acuzată de exagerări, vă invit s-o vedeţi pe mama mea. Să vă petreceţi jumătate de oră cu ea. Şi să trageţi propria concluzie. Dana, Suceava

„Nu am primit restul la niciuna dintre rovinietele achiziționate”

Bună ziua,

În data de 10.07.2014, ora 21.32, am achiziționat de la un aparat QIWI o rovinietă pe autoturismul personal Dacia Logan, pe o perioadă de 7 zile. Mi-am dat seama apoi că aveam nevoie ca rovinieta să fie pe o perioadă de 10 zile, astfel că vineri, 11 iulie 2014, am mai cumpărat o rovinietă de la un aparat QIWI pentru încă 7 zile.

Am plătit la data de 10.07.2014 suma de 20 de lei pentru o rovinietă al cărei cost este de 13, 17 lei, iar în data de 11.07.2014 suma de 100 lei tot pentru o rovinietă de 13,17 lei și NU AM PRIMIT RESTUL LA NICIUNA DINTRE ROVINIETELE ACHIZIȚIONATE.

Caut să cumpăr vinietă și nu găsesc în miile de puncte anunțate pe site-ul CNADNR, iar de unde pot cumpăra constat că nu primesc rest și punctele respective nici nu figurează în lista oficială a distribuitorilor!

De ce nu faceți valabilitatea rovinietei și pentru 10 zile, fără să modificați prețul, așa cum este în Ungaria și Austria? Cum sunt distribuitorii ăștia firme sub o firmă? La OMV sau Poștă, dacă mă duc la punctele lor de lucru sunt al OMV și ale POȘTEI. Nu ar trebui să fie la fel în toate situațiile? Ce e bătaia asta de joc la adresa celor care doresc să fie cinstiți și să plătească? (...)

Cum este posibil ca SC SCALA ASSISTANCE SRL să acopere cu 18 angajați 4.168 de puncte de lucru? Doar dacă sunt inexistente! Așa cum am menționat, am fost într- o locație care deși ar fi trebuit să vândă rovinieta, nu vindea.

Dacă nu există – evident că nimeni nu crede ca un srl de 300 de lei poate să aibă mai multe locuri de distribuție decât cea mai mare firmă din România, atunci de ce le afișați pe site? Asta e BĂTAIE DE JOC LA ADRESA CETĂȚEANULUI CINSTIT!!!

Vă rog să verificați cum acestă firmă poate funcționa în 4.168 locații având doar 18 angajați! Dacă are doar 18 locații, vă rog să faceți demersurile necesare pentru a informa corect consumatorii! Vă rog să luați măsuri și să asigurați un tratament corect pentru cetățenii corecți! Popa Alexandru- București

Cardul de sănătate, bun de aruncat

Cardul European de Sănătate este bun de pus la coșul de gunoi. Fiind în Austria, am avut o problemă urgentă de sănătate. M-am prezentat duminică dimineața la urgență la Spitalul Universitar AKH. Am prezentat cardul european și buletinul. Mi s-a returnat cardul și am fost îndrumată către biroul financiar pentru plată. Am plătit 150 Euro după care mi s-a acordat asistență medicală de urgență. Ella, Austria

Dragi cititori,

Această pagină vă este dedicată în fiecare sâmbătă. Am vrea să cuprindă cât mai multe semnale de la dumneavoastră, de aceea vă rog să ne trimiteți texte scurte, despre lucruri de interes public, lucruri care vă frământă și cărora nu le-ați găsit rezolvare. Așteptăm scrisorile dvs. pe adresa: „Evenimentul zilei, bd. Dimitrie Pompeiu nr 6, sect. 2, București”. Cea mai interesantă epistolă -Scrisoarea săptămânii - va fi premiată cu un abonament pe trei luni la EVZ.

Vă rog să treceți și un număr de telefon, pentru a vă putea contacta ușor. Vă mulțumesc pentru că ne sunteți aproape! Să aveți o săptămână minunată! Simona Ionescu