Podul rutier din portul Constanţa Sud, deschis cu un an întârziere

Podul rutier din portul Constanţa Sud, deschis cu un an întârziere

Autorităţile portului Constanţa informează că podul rutier de peste Canalul Dunăre- Marea Neagră din portul Constanţa Sud, amplasat în paralel cu vechiul pod de la Agigea, va fi deschis circulaţiei luni,19 octombrie. Tot atunci va fi deschis traficului accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanța, pe ambele sensuri.

Inaugurat, cu mare pompă, în 13 noiembrie 2014, în campania pentru alegerile prezidenţiale, în prezenţa lui Liviu Dragnea şi a sute de membri ai PSD Constanţa, deşi nu era finalizat, podul de la km 0+540 al canalului Dunăre Marea Neagră, se deschide circulaţiei cu un an întârziere. Lucrările de montaj a aparatelor de reazem definitive s-au finalizat în urmă cu 10 zile, „în prezent fiind îndeplinite condițiile pentru demararea etapei de recepție la terminarea lucrărilor”.

În 2009, în nota de fundamentare, Portul Constanţa, beneficarul lucrării explica:  „Proiectul a apărut ca o necesitate, datorită, pe de o parte, posibilităţii conectării portului Constanţa la Autostrada Bucureşti-Constanţa, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanţa, şi crearea unei alternative prin executarea unei bretele de conectare la soşeaua naţională existentă, iar pe de alta parte, asigurării unei legături directe între zonele de Nord şi de Sud ale portului Constanta, fără tranzitarea oraşului”.

Podul are o structură de tip hobanat (cu cabluri de susţinere) şi este cel mai mare pod de acest gen din România. Are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului, în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră, este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri, care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane, au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Valoarea totală a proiectului “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări de acces în Portul Constanţa” este de 192 milioane de lei din fonduri europene şi guvernamentale. Din proiect face parte şi obiectivul “Bretea rutieră de conectare cu DN39”, un drum cu două benzi, construit în prelungirea podului, pentru a face joncţiunea cu şoseaua naţională Constanţa –Mangalia. Numai că această arteră nu este, încă, terminată. La finalizarea bretelei,podul vechi de la Agigea, de peste Canal, va fi închis pentru continuarea reparaţiilor începute în urmă cu trei ani.

 

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News