Treabă românească Autoritățile au inaugurat autostrada „mișcătoare”

Treabă românească Autoritățile au inaugurat autostrada „mișcătoare”

Autostrada deschisă în chiar ultima zi de campanie electorală, undeva pe dealurile aflate în permanentă mișcare între Sibiu și Sebeș, poate da emoții multor șoferi, din cauza instabilității terenurilor.

Vinerea trecută au fost inaugurați 22,11 km de autostradă ai lotului III din tronsonul Sibiu – Orăștie. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, și șeful Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), Narcis Neaga, spun că se poate circula, dar au precizat că se va monitoriza zona, ea fiind considerată sensibilă.

Senzori pentru alunecări

Amploarea alunecărilor poate fi văzută mai ales acum, odată cu deschiderea traficului. Înainte de cel mai mare viaduct de autostradă din România, cel de la Aciliu, un deal - prin care acum toți spun că ar fi trebuit construit tunel – a fost tăiat pur și simplu în două. „Mai vin bucăți, dar nu vine tot… teoretic se poate, dar practic nu se poate așa ceva. Vom lua măsuri: în permanență va fi un utilaj aici, în caz că începe să alunece, pentru evacuare”, dă asigurări Neaga. Lucrările nu sunt finalizate, în zona cea mai înaltă nu există autorizație de construire, din cauza lipsei acordului de mediu. În această zonă a dealurilor nestabilizate, traficul este restricționat la 80 de km/h pe o porțiune.

Aproximativ doi kilometri mai înspre Sebeș, șoferii vor simți pe același tronson de autostradă o serie de „valuri în asfalt”. Acestea pot fi resimțite pe porțiunea de un kilometru al cărei marcaj rutier a fost finalizat chiar în dimineața zilei deschiderii traficului. Pe această porțiune, constructorii au fost nevoiți să excaveze ceea ce au construit înainte, din cauza alunecărilor de teren care au obligat la noi măsuri de consolidare.

S-a lucrat și noaptea

În ultima lună, în această zonă s-a lucrat și noaptea. „Nu o să fie probleme, au fost prelevate probe la fiecare 30 de cm de terasament, e bine construit”, susține Carlo Scopel, directorul adjunct al echipei de constructori.

Conform contractului, garanția autostrăzii este de patru ani de la semnarea recepției la terminarea lucrărilor. Italienii de la Impregilo SpA, constructorii drumului, estimează că vor termina toate lucrările în vara anului viitor. Constructorii au cerut mai multe amânări, din cauza alunecărilor care au dat peste cap proiectul cu care italienii au câștigat lucrarea începută în 2011.

Camere video 24 din 24 de ore

Reprezentanții CNADNR s-au oprit, vineri, când s-a inugurat autostrada, și în zona viaductului de la Aciliu, unde ar fi probeme cu alunecările de teren. Aceștia au dat asigurări că se vor lua măsurile pentru ca zona să fie supravegheată video 24 din 24 de ore, pentru identificarea eventualelor probleme. La rândul său, șeful CNADNR, Narcis Neaga, a promis că vor monta plase de siguranță, dacă vor exista alunecări de teren. Întrebat fiind de cât de sigur este drumul, acesta a declarat că „e la fel de sigur cum sunt și alte drumuri din România, precum DN7, pe Valea Oltului”. 160 de milioane de euro costă tronsonul III al autostrăzii.