Editura Evenimentul si Capital

Orice PROPRIETAR de MAȘINĂ va fi AFECTAT. Te va ARDE la buzunar. Scandalul RCA, EXPLOZIA PREȚURILOR și rolul premierului

Autor: | | 7 Comentarii | 9315 Vizualizari

Pe 18 mai expiră termenul de șase luni în care tarifele polițelor de asigurare obligatorie de Răspunere Civilă Auto (RCA) au fost plafonate. De la această dată ar trebui ca prețurile să fie liberalizate, dar din informațiile venite de la firmele de asigurări se pare că noile valori vor crește cu peste 200%.

Mult discutata lege a RCA-ului zace în Parlament, la Comisia de Buget Finanțe. Reprezentanții transportatorilor au fost chemați, de două ori până acum, dar nu a fost luată încă nicio decizie. Peste 320 de amendamente au fost aduse proiectului și este foarte probabil ca dezbaterea legislativă să nu poată fi finalizată până în data de 18 mai.

 

Asiguratorii pregetă să mai emită polițe

 

Zvonurile au început să prindă contur în ceea ce privește noile prețuri practicate de firmele de asigurări. „Deja ni s-au transmis oferte de către asiguratori cu valorile pe care ar trebui să le plătim”, ne spune Ion Comuș, reprezentant al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). „Prețurile vor exploda, iar, după 20 mai, transportul din România va intra în faliment. Dacă până acum plăteam pentru un autocar o poliță RCA de 3,5-4.000 lei, acum ni se propune valoarea de 12.000 lei. Deja, firmele de asigurări au început să ne amâne eliberarea de polițe RCA”, adaugă Comuș.

 

Și patronatele din transporturile rutiere se pregătesc de proteste de amploare, dacă prețurile RCA vor fi liberalizate și solicită o plafonare de încă șase luni. „Avansul din perioada 2014 - 2016, când tarifele RCA au crescut cu 500% în cazul firmelor de transport rutier, deși daunalitatea a urcat doar cu 10%, ne-a arătat că piața asigurărilor RCA este complet neconcurențială. Astfel, companiile de asigurări au stabilit tarifele RCA ca la bazar, au inclus în acestea toate costurile operaționale, deși nu țineau de segmentul RCA și, profitând de faptul că asigurarea RCA este obligatorie, au solicitat firmelor de transport rutier tarife uriașe pentru a-și crește ratele de profit și capitalizarea”, ne spune Radu Dinescu, purtător de cuvânt al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România. „Eu nu cred că imediat, după liberalizare, prețurile vor exploda, pentru a nu isca o revoltă, dar începând din luna noiembrie, când expiră majoritatea RCA-urilor transportatorilor și cererea va fi mare vom avea prețuri uriașe”, este de părere Dinescu.

 

Nu există soluții, nu există strategii

 

O posibilă prelungire a actualei plafonări ar putea aduce o procedură de infringement de la Uniunea Europeană.

 

„La aproape șase luni de la decizia de plafonare a tarifelor RCA, statul român se află exact în aceeași situație, fără soluții, fără nicio strategie, cu persoane total nepotrivite în conducerea ASF și o industrie de transport care nu mai este dispusă la concesii și care se pregătește de proteste”, declară Cristian Muntean, președintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI).

 

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate