EXCLUSIV ONLINE. Carpații sunt promovați scump în țara cu cei mai frumoși munți din Europa. Turiștii din această țară sunt așa de puțini, încât nu sunt trecuți în statistici

EXCLUSIV ONLINE. Carpații sunt promovați scump în țara cu cei mai frumoși munți din Europa. Turiștii din această țară sunt așa de puțini, încât nu sunt trecuți în statistici

Agenția Națională pentru Turism a încheiat un contract de 150.000 de euro cu Eurosport pentru promovarea brandului de țară. Principala țară vizată pentru atragerea de turiști a fost Elveția.

România a fost promovată turistic în cadrul Raliului International du Valais din Elveția, eveniment auto care s-a desfășurat la începutul lunii noiembrie. În acest scop s-a încheiat un contract în valoare de peste 150.000 de euro între Agenția Națională pentru Turism (ANT) și Eurosport LTD.  Scopul a fost difuzare de reclame, în special în Elveția - dar și alte state europene și nu numai, cu brandul de țară pentru a atrage viitori turiști. "Acțiunea se încadrează în campanie integrată de promovare a României pe piața elvețiană. Nu este o acțiune singulară, în cadrul campaniei mai amintim participarea României cu stand amenajat la Târgul de Turism FESPO de la Zurich în perioada 30 ianuarie -02 februarie 2014, participarea la evenimente culturale și artistice alături de ambasadorii turismului românesc, apariția în două pagini a Revistei Medicilor din Elveția, prin intermediul tour-operatorului german Studiosus Gruppenreisen GmbH/Marco Polo Reisen GmbH, constând în fotografii atractive din Romania insotite de un text care descrie Romania ca destinatie turística", ni s-a transmis din partea ANT. Ce s-a cumpărat Conform caietului de sarcini, s-a intenţionat ca promovarea brandului turistic al României cu prilejul Campionatului European de Raliuri-ERC, etapa a 12-a (Rallye International du Valais- RIV, Elveţia,06-09 noiembrie 2013)  să fie realizată astfel :

1. Expunere brand turistic național pe stații TV : Eurosport, Garage TV, Velocity Discovery channel, Fox Sport channel, ORF Austria, TVP1 channel, CZ TV4, RTBF Belgia, RTP Portugalia

2. Expunere brand turistic național online: Autosport.com, Autosprint.it, Eurosport.com, rally-link.it, Rally-magazine.de, Autohebdo.fr

Ne puteți urmări și pe Google News

3. Expunere brand turistic national in mass- media scrisă –Autosport, Motorsport Aktuel, Autohebdo, Auto Week.

"Valoarea contractului este de 139.000 euro fara TVA. Până în prezent,  nu a fost achitată nici o sumă de bani către prestator. Recepţia se va realiza pe baza numărului de apariţii pe fiecare publicaţie cu verificarea procentului de expunere a brandului  turistic naţional in fiecare apariţie. Este valabil si pentru numărul de apariţii pe fiecare site (pentru promovarea online)", ni s-a mai comunicat de la ANT.

Reprezentanții Agenției ne-au mai asigurat că înțelegerea contractuală a fost semnată direct Eurosport Television LTD.

Elveția nici nu există în statistici În datele publicate de Institul Național de Statistică (INS) privind numărul de turiști care au intrat în România în 2013 "țara cantoanelor", așa cum mai este denumită Elveția, nici nu este trecută în statistici, semn că au fost mai puțini de 1.000 de elvețieni care s-au cazat în România anul trecut. În jur de 5,5 milioane de cetățeni străini au petrecut cel puțin o zi în țara noastra în perioada ianuarie-decembrie 2013. "În opinia mea, dacă informațiile sunt corecte, este o stângăcie a autorităților. Este ca și cum am promova Marea Neagră în Grecia sau în Arhipelagul Hawaii ca să merg pe o comparație forțată", ne-a explicat un specialist în domeniu. "Menționăm că expunerea media TV, cat şi cea scrisă şi online va urma să se  realizeze pe pieţele ţintă şi de oportunitate (SUA, Marea Britanie, Italia, Germania, Franţa, Austria, Polonia, Spania), aşa cum au fost ele identificate în documentele strategice ale turismului românesc", ni s-a mai transmis de la ANT.