Programul care sprijină copiii din mediul rural

Programul care sprijină copiii din mediul rural

În cadrul celei de a treia ediții anuale a Programului Strategic de Investiție în Mediul Rural, derulată în perioada 1 octombrie 2017 - 30 iulie 2018, Fundația Vodafone România va finanța 13 centre de tip „Școală după Școală” din localități rurale, dar și orașe mici, aflate în 12 județe din țară

Studiul „Investiție în educația copiilor din mediul rural” arată că peste două treimi din unitățile de învățământ din mediul rural se confruntă cu cel puțin un factor de risc educațional, cum ar fi rezultate slabe la evaluarea națională, risc de abandon școlar, rate ridicate de absenteism și repetenție , și cu unul sau mai mulți factori de risc socio-educaționali, cum ar fi elevi proveniți din familii dezavantajate economic sau spații și dotări materiale insuficiente. Abandonul școlar este prezent în 40% din unitățile de învățământ din mediul rural, cele mai multe cazuri fiind înregistrate în licee.

1.320.000 de euro pentru 115 proiecte

„Ne bucurăm să continuăm unul dintre programele noastre strategice prin care finanțăm proiecte în întreaga țară. Odată cu lansarea acestei noi ediții anuale, investiția totală a fundației în acest program ajunge la 1.320.000 de euro, iar numărul de proiecte la 115. Studiul realizat de World Vision România confirmă faptul că unul dintre cele mai importante modele de intervenție la nivelul fenomenului de abandon școlar, cu impact demonstrat asupra tuturor tipurilor de contexte educaționale, este modelul de intervenție integrată Școală după Școală” (ȘDȘ),” ne-a declarat Angela Galeța, Directorul Fundației Vodafone România.

Ce activități vor fi desfășurate

Activitățile celor 13 centre „Școală după Școală” care vor fi susținute prin noua rundă a Programului Strategic Investiție în Mediul Rural includ: activități de remediere școlară, activități non-formale (cercuri de lectură, campionate jocuri educaționale, ateliere de educație financiară, educație pentru carieră etc.), masă caldă asigurată copiilor, în funcție de nevoi, dotarea centrelor cu mobilier, echipamente IT și materiale didactice, activități periodice de formare pentru profesori în vederea dezvoltării de aptitudini de comunicare cu copiii și metode nonformale educative, educație parentală pentru o mai bună conștientizare a importanței pe care o are educația copiilor.

7 din 10 școli au elevi repetenți

De ce este util un asemenea studiu? Datele pe care vi le prezentăm în continuare sunt edificatoare: șapte din zece unități de învățământ din mediul rural au elevi care repetă clasa, iar Regiunea Centru – județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu – are cel mai mare procent de repetenție. În ceea ce privește proveniența elevilor din familii dezavantajate economic, două treimi (62,6%) din unitățile de învățământ au elevi cu dosar de bursă socială, elevi instituționalizați sau elevi în plasament.

Ne puteți urmări și pe Google News